اقدام اطلاعات سپاه در روند بررسی صلاحیت‌ها در انتخابات نظام پزشکی «قانونی» بوده و به درخواست مراجع قانونی صورت پذیرفته است.

پاسخ سپاه به اظهارات احمدی‌نژاد درباره انتخابات نظام پزشکی
سلامت نیوز :  سپاه برای سومین‌بار به سخنان احمدی‌نژاد واکنش نشان داد. البته این دومین‌بار است که او در حاشیه جلسه هیات دولت سخنانی درباره سپاه بر زبان می‌آورد که با واکنش این نهاد روبه‌رو می‌شود. احمدی‌نژاد دیروز در حاشیه جلسه هیات دولت درخصوص ردصلاحیت‌های انتخابات نظام پزشکی گفت: «نظام پزشکی یک نهاد صنفی است و متعلق به جامعه پزشکی و درمانی کشور است و نباید نهادهایی که مسوول نیستند در آن دخالت کنند. نهادهای امنیتی، اطلاعاتی سپاه و اطلاعاتی غیرسپاه نمی‌توانند در آن دخالت کنند، این بد است. این یک تشکل جامعه پزشکی است و باید نمایندگان خودشان باشند تا بتوانند کارها را خودشان اصلاح کنند.» بعد هم گفت: «باید گزارشش بیاید و من در مورد آن تصمیم‌گیری کنم.».

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شرق ؛ چند ساعت از انتشار سخنان رییس دولت نگذشت که سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف، مسوول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنشی گفت: اقدام اطلاعات سپاه در روند بررسی صلاحیت‌ها در انتخابات نظام پزشکی «قانونی» بوده و به درخواست مراجع قانونی صورت پذیرفته است. وی افزود: قرائن و مستندات موجود نشان می‌دهد مرجع قانونی، قبل از سپاه از دیگر نهادهای امنیتی و اطلاعاتی نیز استعلام کرده است و درخصوص ردصلاحیت‌شدگان پاسخ همه آنها «منفی» بوده است.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه«بهتر بود عزیزان قبل از رسانه‌ای کردن این قضیه، به امکان بررسی و پیگیری دقیق موضوع از مجاری قانونی و دلایل متقن و محکم ردصلاحیت‌ها می‌اندیشیدند»، اظهار کرد: «حفظ آرامش، وحدت و یکپارچگی در کشور نیازمند عزم ملی و تمکین قانون است و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همواره سعی کرده است از ورود به مسایلی که ممکن است به تشویش و انحراف اذهان و افکار عمومی منجر شود، پرهیز کند و به وظایف قانونی خود بپردازد.»

 سردار شریف در پایان تاکید کرد: «بدیهی است عدم اقدام سپاه در پاسخ به استعلام مراجع قانونی در زمینه انتخابات نظام پزشکی، یک کار خلاف قانون محسوب می‌شد.» بار قبل اما دی‌ماه بود که سخنان احمدی‌نژاد درباره مهندسی انتخابات در حاشیه جلسه هیات دولت با واکنش سپاه روبه‌رو شد. او در پاسخ به پرسشی در همین باره گفته بود: «انتخابات مال ملت است. این حرف امام و رهبری است. این ملت است که تصمیم می‌گیرد و انتخاب می‌کند. هرکس بخواهد مردم را مدیریت کند، مردم او را مدیریت می‌کنند.» سخنان احمدی‌نژاد واکنش به گفته‌های حجت‌الاسلام‌«علی سعیدی»، نماینده ولی‌فقیه در سپاه تعبیر شده بود که پیش‌تر گفته بود وظیفه ذاتی ما «مهندسی معقول و منطقی انتخابات» است.

ساعاتی پس از انتشار سخنان محمود احمدی‌نژاد، اما معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه به اظهارات رییس دولت واکنش نشان داد. وی اظهارنظر احمدی‌نژاد را تعجب‌برانگیز دانست و تاکید کرد: منظور حجت‌الاسلام سعیدی از مهندسی معقول و منطقی، همان مطرح کردن آرمان‌ها و معیارها بوده و سپاه هیچگونه دخالتی در انتخابات‌ها نداشته و نخواهد داشت. حمیدرضا مقدم‌فر به فارس گفته بود: رییس جمهوردر پی سوالات مغرضانه یک خبرنگار، خبری تحریف‌شده را مبنای اظهارنظر خود قرار داده‌اند، درحالی که بهتر آن بود ایشان پیش از هرگونه اظهارنظر، درباره صحت و سقم ادعای خبرنگار مزبور اندکی تحقیق می‌کردند.

وی ادامه داد: روز گذشته یکی از خبرگزاری‌های کشور مصاحبه‌ای با حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی، نماینده محترم ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منتشر کرده که روح کلی حاکم بر مصاحبه کاملا گواه آن است که منظور ایشان به هیچ‌وجه مهندسی به معنای جابه‌جایی آرا یا مهندسی آرا و دست بردن در انتخاب مردم نیست. مقدم‌فر افزود:  این موضوع که سوال مذکور امروز از آقای رییس‌جمهوری، از سوی خبرنگار یکی از رسانه‌های متعلق به دولت پرسیده شده، نیز جای تامل و سوال دارد و گمان می‌رود باید این موضوع نیز بررسی و درباره نفوذ احتمالی برخی افراد و جریاناتی که به دنبال اختلاف‌افکنی بین رییس‌جمهوری و نهادهای انقلابی و متعاقب آن ایجاد التهاب در کشور هستند، کنکاش مناسبی صورت گیرد. بار نخست اما تیرماه سال گذشته بود که احمدی‌نژاد در همایشی مربوط به پیشگیری از قاچاق کالا و ارز با اشاره به قاچاق سیگار گفته بود: «بین ۵۵ تا ۶۰میلیارد نخ سیگار در ایران مصرف می‌شود که معادل دوهزار میلیارد تومان است.

این رقم همه قاچاقچیان درجه یک دنیا را به طمع می‌اندازد، چه رسد به «برادران قاچاقچی» خودمان!». تعبیر خاص احمدی‌نژاد با واکنش سپاه روبه‌رو شد تا جایی که سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این حرف‌ها را انحرافی دانست. سرلشکر جعفری همان زمان گفته بود: «این بحثی انحرافی است که توسط افرادی که به نظر ما، ذی‌نفع هستند، مطرح می‌شود. این ارگان همچون سایر نهادهای نظامی اسکله‌هایی نظامی در اختیار دارد اما هیچ‌گونه مبادله تجاری در آنها انجام نمی‌دهد.نیروهای مسلح به‌طور طبیعی به دلیل وضعیت نظامی‌ای که دارند، اسکله‌هایی نظامی در اختیارشان است که در آنها هیچ‌وقت بحث تبادل کالا صورت نمی‌گیرد و این مسایل صحبت‌های انحرافی است که مطرح می‌کنند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha