پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۵:۵۳
کد خبر: 68545

برای ایجاد تغییر در دكوراسیون خانه راه‌های متفاوتی وجود دارد كه با هر نوع هزینه‌ای می‌توان یكی از آنها را انجام داد.

چند راه برای تغییر دکوراسیون
سلامت نیوز : برای ایجاد تغییر در دكوراسیون خانه راه‌های متفاوتی وجود دارد كه با هر نوع هزینه‌ای می‌توان یكی از آنها را انجام داد. كسانی كه به اندازه كافی پول برای این كار دارند، با مشورت مشاوران طراحی داخلی به هدف خود می‌رسند. اما امروز و در این قسمت تصمیم داریم به نكته‌هایی اشاره كنیم كه با هزینه كمتر، خانه شما را زیباتر می‌كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛  برای این منظور، در اولین مرحله و پیش از هر كاری بهتر است یك بار دیگر خانه خود را با دید جدیدی نگاه كنید. در این بازبینی، وسایل مورد نیاز را از آنهایی كه به‌واقع مورد استفاده نیستند، جدا كنید. در خیلی از خانه‌ها مدت‌ها یك گلدان بزرگ گوشه اتاق جاخوش كرده است، آنقدر طولانی كه دیگر به‌چشم نمی‌آید. یا گاهی در یك سرویس، مبلی یك نفره خراب شده، اما چون نمی‌توانیم تعمیرش كنیم، همان‌جا میان اتاق مانده است. می‌توانیم در ذهن‌مان اتاق را بدون آن گلدان یا آن مبل در نظر بیاوریم و ببینیم بدون آنها چه نوع چیدمان و تغییری امكان‌پذیر است.

به عنوان گام دوم باید به دیوارها و قاب‌های پنجره توجه داشته باشید تا اگر زدگی یا رنگ رفتگی‌ای دارند، آنها را بر​طرف كنید. یادتان باشد كه بهتر است در جمع خانواده این كارها را انجام دهید و از همه بخواهید نظر خود را در هر​مورد اعلام كنند، سپس با گذاشتن این پیشنهادها در كنار هم، بهترین و اقتصادی‌ترین شیوه كه بیشترین تغییر را نیز ایجاد می‌كند، انتخاب كنید.

رنگ و روی دیوار را دریابید

خوب به دیوارها نگاه كنید و آن را كه از همه بیشتر در چشم است، رنگ بزنید. بهتر است این دیوار رنگی متضاد با بقیه دیوارها داشته باشد. به عنوان مثال از رنگ‌های آبی، بنفش، نارنجی و... استفاده كنید كه زیبایی بیشتری به خانه شما می‌دهد. همچنین اگر در خانواده شما فرد هنرمندی وجود دارد، می‌توانید روی این دیوار نقشی هم طراحی كنید تا زیباتر بشود و به تغییر فضا كمك بیشتری بكند.

اگر به هر دلیلی با استفاده از رنگ چندان موافق نیستید، كاغذ دیواری هم برای این كار گزینه بسیار مناسبی است. اگر فقط برای یك دیوار بخواهید كاغذ دیواری تهیه كنید، هزینه زیادی هم برای شما در بر نخواهد داشت، به شرطی كه با نگاه اقتصادی این كار را انجام دهید و سراغ نمونه‌های گران‌قیمت نروید. می‌توانید قاب‌های روی دیوار را هم تغییر دهید. سعی كنید قاب‌های متناسب با هم را انتخاب كنید. همچنین بهتر است جنس قاب‌ها هم از یك نوع باشد تا همخوانی بیشتری روی سطح دیوارها ایجاد كند. عوض‌كردن پرده‌ها هم می‌تواند تغییر زیادی در فضای خانه ایجاد كند، اما این كار نیاز به هزینه زیادی دارد. بنابراین اگر در خانه شما كسی هست كه با این كار آشناست بهتر است دوختن پرده را به او واگذار كنید تا در هزینه‌ها صرفه‌جویی كرده باشید.

پنجره هم می‌تواند زیبا باشد

قاب پنجره‌ها شاید از نظر شما بی‌اهمیت باشد، اما در تغییر دكوراسیون می‌تواند نقش بسیار مهمی داشته باشد. نكته مهم‌تر این‌كه با نزدیك‌شدن فصل بهار، معمولا پنجره‌ها بیشتر از قبل باز می‌شوند و قاب پنجره خود را بیشتر نشان می‌دهد. اگر تا به حال دست به رنگ‌آمیزی این قاب‌ها نزده‌اید، می‌توانید این كار را برای اولین بار در همین روزها امتحان كنید. مطمئن باشید كه از پس این كار بر خواهید آمد. اگر تصمیم به این كار گرفتید، با توجه به رنگ دیوارها و پرده‌ها، رنگ مناسبی را برای قاب پنجره انتخاب كنید تا اتاق‌تان هم دلباز و هم زیباتر شود. یادتان باشد هر پنجره می‌تواند نقش یك تابلوی زیبا را روی دیوار بازی كند.

كمی هم رنگ بزنید

میز و قفسه‌های قدیمی را بازسازی كنید. این كار در​نهایت سادگی، تغییرات چشم‌گیری را ایجاد می‌كند. پس از بازسازی، نوبت رنگ زدن است، اما اگر در رنگ آمیزی مهارت لازم را ندارید، بهتر است سطوحی مانند شیشه كه احتیاجی به رنگ‌آمیزی ندارد را جدا كنید یا با یك كاغذ، كاملا روی آن را بپوشانید. وقتی دست بكار شدید و رنگ زدن را شروع كردید، می‌توانید صندلی قدیمی خود را هم رنگ بزنید و از یك تك صندلی با رنگی متفاوت در كنار مبلمان پذیرایی استفاده كنید. این راه‌ها در عین سادگی و كم‌هزینه‌بودن خانه شما را زیباتر از قبل خواهد كرد و تغییر فضا، تغییر روحیه شما را در پی خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha