جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۹
کد خبر: 68567

مصرف تخمه کدو به‌دلیل داشتن روی بسیار مفید است زیرا دریافت به اندازه این ماده معدنی، در حفظ قدرت باروری و سلامت جنسی مردان موثر است و قوای جنسی آنها را تقویت می‌كند.

بخورنخورهای مردانه
سلامت نیوز:‌ كلم بروكلی را فراموش نكنید این سبزی از منابع عالی تركیب ضدسرطانی‌ای به نام سولفورافان است كه از بروز سرطان، به‌خصوص سرطان مثانه، كولون و پروستات پیشگیری می‌كند. دو مورد اول این سرطان‌ها در میان مردان بیشتر دیده می‌شود و سرطان سوم، مختص آقایان است.

ماهی آزاد بخورید

مصرف منابع غذایی حاوی امگا 3 هم به سلامت قلب و عروق مردان كمك می‌كند و هم احتمال ابتلا به سرطان پروستات را كاهش می‌دهد. بهتر است در رژیم‌غذایی خود ماهی آزاد، ساردین و تن را كه منابع عالی این اسید چرب هستند، بگنجانند.

تخم‌مرغ بیشتر بخورید


این ماده‌غذایی از منابع مناسب پروتئین، بیوتین و آهن است كه همه آنها در روند رشد مو تاثیر دارند و از ریزش مو كه در میان مردان بیشتر دیده می‌شود، جلوگیری می‌كنند. كم‌خونی هم می‌تواند باعث ریزش مو ‌شود و خوردن تخم‌مرغ كه منبع آهن است، از بروز این مشكل نیز جلوگیری می‌كند.

در سالادتان گوجه‌فرنگی بریزید


گوجه‌فرنگی به‌دلیل داشتن لیكوپن فراوان، برای سلامت مردان بسیار مفید است. لیکوپن با خاصیت آنتی‌اكسیدانی‌ای كه دارد، از بروز سرطان پروستات و كولون جلوگیری می‌كند و با كاهش سطح كلسترول خون، احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و سكته را كاهش می‌دهد.

آبمیوه‌تان آب‌انار باشد


آب?انار منبع آنتی‌اكسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی است و سطح كلسترول و فشارخون را پایین می‌آورد. نتایج بررسی‌ها نشان داده نوشیدن یك لیوان آب‌انار می‌تواند به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای از پیشرفت سرطان پروستات جلوگیری ‌كند.

سبزی‌های برگ سبز بیشتر بخورید


این سبزی‌ها از منابع مناسب ماده معدنی منیزیم هستند كه دریافت آن به سلامت استخوان‌ها، تامین انرژی و بهبود عملكرد عضلات كمك می‌كند. نتایج مطالعه‌ها نشان داده‌اند دریافت این ماده معدنی حتی خطر ابتلا به سرطان كولون را كاهش می‌دهد. به این دلایل خوردن سبزی‌های برگ سبز به مردان توصیه می‌شود، به‌خصوص اگر تازه‌ باشند.

سیر به غذا اضافه كنید

سیر تازه به سلامت قلب مردان كمك می‌كند زیرا باعث كاهش كلسترول خون می‌شود. عادت به خوردن سیر تازه، از بروز عوارض ناشی از كلسترول خون بالا پیشگیری می‌كند، به همین دلیل خوردن این سبزی به‌عنوان یك عادت تغذیه‌ای مهم به مردان توصیه می‌شود.

میان‌وعده تخمه كدو بخورید


مصرف این دانه به‌دلیل داشتن روی بسیار مفید است زیرا دریافت به اندازه این ماده معدنی، در حفظ قدرت باروری و سلامت جنسی مردان موثر است و قوای جنسی آنها را تقویت می‌كند. تخمه كدو و حتی گوشت‌قرمز و جو كه ‌منابع عالی روی محسوب می‌شوند، به مردان توصیه می‌شود.

منبع:‌هفته نامه سلامت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha