سرپرست وزارت بهداشت‌ از صدور کارت هوشمند تحویل دارو برای بیماران خاص و صعب‌العلاج سرطانی از ابتدای سال آینده خبر داد.

صدور کارت هوشمند تحویل دارو برای بیماران خاص و سرطانی از ابتدای سال آینده
سلامت نیوز: سرپرست وزارت بهداشت‌ از صدور کارت هوشمند تحویل دارو برای بیماران خاص و صعب‌العلاج سرطانی از ابتدای سال آینده خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر محمدحسن طریقت‌منفرد که برای شرکت در «سومین همایش بین‌المللی کاهش بار حوادث ترافیکی» به شیراز سفر کرده بود، شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: صدور این کارت‌های هوشمند موجب خواهد شد تا تحویل دارو به بیماران صعب‌العلاج سرطانی سامان یابد.

وی ضمن اظهار بی‌اطلاعی از «رایگان شدن هزینه دارو برای بیماران سرطانی» گفت: طرحی در این خصوص به مجلس رفت که با آن موافقت نشد، اما اگر مجلس این طرح را تصویب و اعتبار آن را تامین کند، وزارت بهداشت آن را اجرا خواهد کرد.

سرپرست وزارت بهداشت همچنین گفت: گرانی داروهای بیماران خاص و سرطانی، دو علت می‌تواند داشته باشد، یک علت نگرانی بیماران و خرید داروی بیش از نیاز به‌دلیل این نگرانی و دیگری تفاوت قیمت داروی توزیع شده در داروخانه‌ها و داروی توزیع شده بین بیماران است.

طریقت‌منفرد همچنین در خصوص جلسه با هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: با تمام درخواست‌های دانشگاه علوم پزشکی موافقت شده است.

سرپرست وزارت بهداشت همچنین در خصوص طرح پزشک خانواده گفت: اکنون پایلوت طرح پزشک خانواده در تعدادی از شهرهای چهار استان اجرایی شده و موفقیت در این مرحله، زمینه فراگیر کردن آن در سطح کشور را فراهم می‌کند. اکنون طرح پزشک خانواده در استان‌های فارس، مازندران، یزد و قزوین به‌ صورت پایلوت اجرایی شده است.

وی درعین‌حال گفت: اعتبارات پیش‌بینی شده در بودجه برای طرح پزشک خانواده مختص این استان‌ها نبوده و برای تمام کشور است.

طریقت‌منفرد خاطرنشان کرد: اعتباراتی که برای طرح پزشک خانواده پیش‌بینی و توسط دولت در قالب بودجه به مجلس پیشنهاد شده است، اضافه بر اعتبارات وزارت بهداشت بوده و به‌عنوان مشوقی برای زمینه‌سازی کسب موفقیت در این طرح خواهد بود.

وی همچنین گفت: اجرای پایلوت نیز برای شناسایی مشکلات این طرح است، با شناسایی موانع و مشکلات، تلاش خواهیم کرد آنها را مرتفع کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha