جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۱
کد خبر: 68587
سلامت نیوز: کودکان مبتلا به اوریون ، تا 9 روز پس از تورم غدد بنا گوشی نباید به مدرسه بروند.

دکتر عبداله کریمی، فوق تخصص عفونی اطفال در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با بیان این که اوریون با تورم غدد بزاقی خصوصاً غدد ناحیه بنا گوشی همراه است گفت: عفونت در حدود یک سوم موارد تورم واضحی در بیماران ایجاد نمی کند.

وی در ادامه افزود: حداکثر شدت بیماری از 1 تا 2 روز قبل از تورم غدد بنا گوشی تا 5 روز پس از شروع تورم است ولی ویروس 7 روز قبل تا 9 روز پس از شیوع تورم در بزاق وجود دارد.

این فوق تخصص عفونی اطفال همچنین یادآور شد: ایجاد عفونت در سه ماهه اول بارداری، احتمال سقط خود به خودی را افزایش می دهد، هر چند ویروس از جفت عبور می کند ولی شواهدی از ایجاد نقش مادرزادی به دنبال عفونت اوریون در طی بارداری وجود ندارد.

 تزریق واکسن


این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به این که پس از مصرف واکسن اوریون ابتلا به بیماری کاهش می یابد گفت: ابتلا به اوریون بیشتر در سنین 5 تا 14 سالگی اتفاق می افتد.

وی یادآور شد: دوره ی نهفتگی بیماری معمولاً 16 تا 18 روز است ولی می تواند بین 12 تا 25 روز متغییر باشد .

دکتر کریمی با بیان این که تزریق واکسن اوریون در پیشگیری از بیماری به دنبال تماس موثر است گفت: اگر تماس با فرد بیمار منجر به ایجاد عفونت شود واکسن می تواند برای تماس های بعدی در فرد مصونیت ایجاد کند.

وی تصریح کرد: تزریق واکسن در دوران نهفتگی بیماری، خطر ابتلا به بیماری و واکنش های نامطلوب به دنبال تزریق واکسن را بیشتر نمی کند.

وی همچنین یادآور شد: کودکان مبتلا به اوریون تا 9 روز پس از تورم غدد بناگوشی نباید به مدرسه بروند.

وی در ادامه افزود: واکسن اوریون به صورت (MMR)( ویروس زنده ضعیف شده سرخک، اوریون و سرخچه) است که در دو نوبت در 12 ماهگی و 4 تا 6 سالگی در تمام کودکان تجویز می شود.
کریمی در پایان گفت: بیماران تب دار، مبتلایان به آلرژی باید پس از مشورت با پزشک نسبت به تزریق واکسن اقدام نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha