سلامت نیوز: یک متخصص دندانپزشکی کودکان گفت: باید با کنترل عادت مکیدن مداوم انگشتان در کودکان از رویش نامناسب و جابجایی دندانها جلوگیری کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر آیدا مهدی پور با بیان اینکه مکیدن انگشت در بیشتر موارد از اولین سال زندگی شروع می شود، گفت: اکثر کودکان تا سن سه تا چهار سالگی این عادت را خود به خود ترک می کنند.

وی با تاکید بر اینکه در این عادت نامناسب مدت زمان مهمترین نقش را در حرکت دندان ها ایفا می کند، افزود: تحقیقات نشان می دهد وارد شدن نیرو به مدت چهار تا شش ساعت در روز موجب حرکت نابه‌جای دندان ها می شود.

وی افزود: به ازای هر سال از شروع عادت مکیدن انگشت در کودکان، شیوع اختلالات اکلوژنی بعد از دو سالگی دو برابر می‌شود.

مهدی پور با اشاره به اینکه اغلب اوقات در سنین سه تا چهار سالگی در کودکانی که انگشت شست خود را می مکند جابجایی خفیف دندان های شیری دیده می شود، گفت: در صورت توقف این عادت در این مرحله، دندان ها خیلی زود به وضعیت عادی بر می گردند.

وی تاکید کرد: اگر عادت مکیدن بعد از رویش دندان های دائمی ادامه یابد، ممکن است برای برطرف کردن وضعیت موجود نیاز به درمان ارتدنسی باشد.

این متخصص دندانپزشکی کودکان خاطرنشان کرد: تا زمانی که عادت مکیدن انگشت در کودکان ترک نشده است هیچ دلیل برای شروع درمان ارتدنسی وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha