رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از اختصاص 200 میلیارد اعتبارات مربوط به پزشک خانواده و واریز 120 میلیارد آن به حساب وزارت بهداشت، بعد از جلسه ای که سرپرست وزارت بهداشت با معاون برنامه ریزی و راهبردی ریاست جمهوری داشته است، خبر داد.

واریز 120 میلیارد از اعتبارات پزشک خانواده/حرفهای قشنگ باید عمل شود
سلامت نیوز: رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از اختصاص 200 میلیارد اعتبارات مربوط به پزشک خانواده و واریز 120 میلیارد آن به حساب وزارت بهداشت، بعد از جلسه ای که سرپرست وزارت بهداشت با معاون برنامه ریزی و راهبردی ریاست جمهوری داشته است، خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر عبدالرضا عزیزی روز جمعه در هفتادوچهارمین اجلاس روسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور در دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهارداشت: سرپرست وزارت بهداشت عنوان می کند که برنامه پزشک خانواده 17 سال است که مغفول مانده. باید بپرسیم که ایراد کار کجاست که این اتفاق افتاده است.

وی با بیان این مطلب که همه ایراد می گیریم و انتقاد می کنیم، گفت: باید صادق باشیم و بگوییم چرا اجرای پزشک خانواده در 5 استان کشور موفق نبوده است.

عزیزی از سرپرست وزارت بهداشت خواست که برای موفقیت در اجرای برنامه پزشک خانواده تلاش کند تا افتخار این موفقیت به نام او نوشته شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از اینکه مقوله پیشگیری در وزارت بهداشت مظلوم واقع شده است، گفت: متاسفانه کمترین اعتبارات برای پیشگیری در نظر گرفته شده است. در صورتی که ما نباید اجازه بدهیم مردم بیمار شوند و بعد بخواهیم آنها را درمان کنیم.

وی با اشاره به تلاش دکتر طریقت برای اجرای برنامه پزشک خانواده، تاکید کرد: در جلسه ای که با معاون برنامه ریزی و راهبردی ریاست جمهوری داشتیم، دفاعیات سرپرست وزارت بهداشت از برنامه پزشک خانواده باعث شد بعد از پایان این جلسه 200 میلیارد تومان اعتبارات پزشک خانواده را بدهند که 120 میلیارد آن نیز واریز شده است.

عزیزی گفت: حرفهای قشنگ فقط قشنگ است. آنچه مهم است، عمل است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha