سلامت نیوز: تحقیقات جدید نشان می دهد کوتاه کردن زمان نشستن در روز نقش قویتری را نسبت به ورزش در کاهش خطر دیابت دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، تحقیقات جدید انجام شده در مجله دیابت شناسی نشان می دهد که کاهش زمان نشستن در روز و پا شدن و حرکت کردن به طور مرتب در طول روز به سلامت انسان کمک می کند.

 جوزف هنسون رئیس این تحقیق می گوید البته این به معنای جایگزین کردن این کار با ورزش نیست و تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است. وی افزود: به نظر می رسد که نشستن طولانی مدت در روز تأثیرات منفی قدرتمندی را بر سلامت کلی انسان دارد.

 دیابت بیماری است که بدن نمی تواند از انسولین تولید شده در بدن به خوبی استفاده کرده و قند خون را تنظیم کند و یا زمانی است که پانکراس این هورمون را به اندازه کافی تولید نمی کند.

 هنسون از مرکز تحقیقات دیابت دانشگاه لیکستر به دلیل شیوع بیش از حد دیابت در جهان دست به انجام این تحقیقات زده است. نزدیک به 350 میلیون نفر در سرتاسر جهان به این بیماری مبتلا هستند و بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی میزان مرگ و میر از دیابت بین سال های 2008 تا 2030 نزدیک به دو سوم افزایش خواهد داشت.

 در این گزارش بیان شده که روند افزایش دیابت در جهان همراه با افزایش چاقی در جهان بوده است و این روند در آمریکا بسیار واضح تر است. بر اساس آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا تعداد مبتلایان به دیابت در آمریکا از 5.6 میلیون نفر در سال 1980 به 20.9 میلیون نفر در سال 2010 رسیده است.

 این تحقیق بر روی 878 نفر و میزان تحرک آنان انجام شده است که نشان داد میزان نشستن بیشتر همراه با بدتر شدن وضعیت کلسترول بد خون گلوکز و تریگلیسرول است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha