سلامت نیوز-معمولا مخاطب اصلی پیام های بازرگانی مربوط به کاهش کلسترول که از تلویزیون پخش می شود افراد بزرگسال و در واقع میانسالان و سنین بالاتر هستند.

لزوم اتخاذ عادات سالم برای سلامت قلب از کودکی

علت این است که در این سنین ماده مومی شکل نرم کلسترول شروع به تشکیل لخته در عروق کرده خطر بیماری قلبی را افزایش می دهد اما متخصصان می گویند تمرکز بر کاهش هر گونه عامل تهدید کننده سلامت قلب باید از کودکی آغاز شود.

 انجمن قلب و آکادمی طب اطفال آمریکا توصیه می کند که کودکان 2 تا 3 ساله رژیم غذایی داشته باشند که در آن چربی ها 30 تا 35 درصد کل کالری را در بر گیرد. 

اگر والدین کم کم عادات سالم برای حفظ سلامت قلب را به کودکانشان بیاموزند کمک می کنند در آینده به میزان قابل ملاحظه ای از وقوع مشکلات قلبی عروقی در آنها کاسته شود.
پیام این مطالعه این است که رژیم غذایی سالم از سنین کودکی اثرات مفید طولانی مدتی را بر زندگی افراد اعمال می کند.
آنگونه که ارائه طریق های تغذیه ای توصیه می کنند ، معمولا قبل از دو سالگی هیچ محدودیتی برای کاهش دریافت چربی وجود ندارد اما پس از آن یعنی زمانی که رژیم غذایی اصلی شکل می گیرد باید درمورد غذای کودکان نیز به این توصیه ها توجه کرد.
انجمن قلب و آکادمی طب اطفال آمریکا توصیه می کند که کودکان 2 تا 3 ساله رژیم غذایی داشته باشند که در آن چربی ها 30 تا 35 درصد کل کالری را در بر گیرد.
تا چهارسالگی و پس از آن تا نوجوانی چربیها نباید بیش از 25 تا 35 درصد کل کالری را شامل شوند و والدین می توانند از اولیای مدارس نیز انتظار داشته باشند در این مورد کمک کنند تا اطمینان کامل از سلامت برنامه غذایی کودکان فراهم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha