پنجشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 6860

با وجود اینكه نامهای زیادی به عنوان نوشابه‌های انرژی زا به گوش می‌رسند ولی تحقیقات جدید دانشمندان نشان می‌دهد مواد محرك اعصاب موجود در این نوشابه‌ها بیشتر از قهوه نیست.

به نوشته نیویورك‌تایمز، طبق یك مقاله منتشر شده در ماه سپتامبر مقایسه‌ای بین 12 نوشابه انرژی زا با قهوه انجام شده و نتیجه بدست آمده نشان می‌دهد كافئین موجود در 225 گرم از این نوشابه‌ها بین 50 تا 145 میلی گرم می‌باشد كه البته اكثریت این نوشابه‌ها كافئینی معادل 75 تا 80 میلی گرم را دارند.

كمترین مقدار كافئین به‌دست آمده از نوشابه‌ای با طعم مخلوط میوه‌ها بود كه دارای 50 میلی گرم كافئین بوده است و بیشترین مقدار مربوط به نوشابه‌ای با عصاره لیمو بود كه حاوی 145 میلی گرم كافئین بود.

از مارك‌های معروف این نوشابه‌ها،AMP دارای 75 میلی گرم كافئین و RUSH، REDBULL و Coca Cola داری 80 میلی گرم كافئین بودند.

یكی از تهیه كنندگان این گزارش می‌گوید: "این خبر خوبی است كه كافئین این نوشابه‌ها با قهوه تقریبا برابر است ولی از طرفی مصرف كنندگان این نوشابه‌ها می‌بایست هوشیار باشند، چرا كه اكثریت این نوشابه‌ها دارای ظرفهایی هستند كه محتویاتشان از 225 گرم بیشتر است و مشتریان می‌بایست نسبت به این مسئله توجه كنند و با توجه به نیاز روزانه از مواد كافئین دار استفاده كنند."

شاید به زودی قهوه نیز با یكی از بر چسب‌هایی كه روی آنها تصاویر گرافیكی انرژی زا بودن را نشان می‌دهد پشت ویترین مغازه‌ها دیده شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha