سلامت نیوز: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که ساکنین نزدیک به نیروگاه اتمی آسیب دیده فوکوشیما در خطر ابتلا به برخی سرطان ها هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، تحقیقات نشان داده که این خطر محدود به آن دسته از ساکنان یا برخی کارکنان و امدادگرانی بوده که پس از زمین لرزه و سونامی سال 2011 در معرض تشعشعات بوده اند.

 این گزارش اعلام کرده که ساکنین سایر نقاط ژاپن را هیچ خطری تهدید نمی کند و همچنین تأکید کرده اند که خطر ابتلا به سرطان در طول عمر این افراد البته کم است.

 این گزارش بخشی از تحقیقاتی است که توسط کارشناسان بین المللی در مورد آسیب های شدید وارده به نیروگاه فوکوشیما دائیچی انجام می شود.

 در مارس 2011 سونامی قدرتمندی ناشی از یک زمین لرزه 9 ریشتری سواحل ژاپن را در نوردید و نیروگاه اتمی فوکوشیما در شمال شرقی ژاپن را نیز در بر گرفت که منجر به آسیب رسیدن به 4 رآکتور از 6 رآکتور آن شد. نزدیک به 16 هزار نفر در اثر این حادثه جان باختند.

 این گزارش اعلام کرده که تشعشعات تابیده شده به ساکنان اطراف بسیار کم بوده حتی در شدیدترین موارد که البته بیشترین تشعشعات در شعاع 20 کیلومتری نیروگاه ثبت شده است.

 بر اساس تحقیقات افرادی که در این مناطق زندگی می کرده اند با درصد کم اما بالاتر از حد انتظار ابتلا با سرطان روبرو هستند. بیشترین خطر برای نوزادان پیش بینی شده است.

 نوزادان پسر با افزایشی 7 درصدی در خطر ابتلابه سرطان خون نسبت به ساکنان عادی دیگر روبرو هستند. بیشترین خطر همچنین در مورد ابتلا به سرطان تیروئید پیش بینی شده که برای نوزادان دختر می تواند تا 70 درصد بیشتر از سایرین باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha