سلامت نیوز: سرپرست وزارت بهداشت گفت: بخشی از داروهایی که با ارز آزاد آمده هنوز در کمرگ مانده است که قرار است، ارز مرجع برای آنها هم تخصیص یابد تا قیمت داروها در کشور یکسان شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محمد حسن طریقت منفرد امروز در حاشیه اجلاس روسای دانشگاههای علوم پزشکی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش فارس که آیا ورود برخی داروها با ارز آزاد عامل چند نرخی و گران شدن آنهاست توضیح داد:  تا چایی که من اطلاع دارم، مواردی که داروهایی با ارز آزاد یا ارز ترجیحی وارد شده هنوز در گمرک مانده است و قرار است ارز آنها هم تأمین شود تا قیمتهای دارو یکسان شود.

وی گفت:‌ در مورد کمبود دارو برخی از دوستان از کمبودهای مقطعی و محلی سخن می‌گویند و قرار است برای اینکه ما از وضعیت دارو در کشور به خوبی با خبر شویم به زودی یک سیستم ارتباطی قوی با مردم ایجاد کنیم تا خودمان به طور دقیق از وضعیت دارو و احیاناً کمبود آن مطلع شویم.

سرپرست وزارت بهداشت افزود: اطلاعات متفاوتی در مورد وضعیت دارو به ما می‌رسد اما در مجموع وضعیت خیلی با گذشته متفاوت نیست و با جلساتی که با رئیس جمهوری داشته‌ایم نیز قرار شده است که هر چقدر واردات دارو به ارز نیاز داشته باشد،تأمین شود و هفته گذشته نیز بانک مرکزی اختصاص 200 میلیون دلار ارز مرجع دیگر برای دارو را تصویب کرد که با تخصیص آن برخی از داروهایی که اکنون در گمرک مانده اند ترخیص می شود.

وی گفت: یکسری داروهای اضطراری بودند که به صورت جداگانه و خارج از ضابطه به خاطر فوریتی که داشتند وارد شده و هنوز در کمرگ مانده که قرار است با تأمین ارز مرجع از سوی بانک مرکزی به زودی ترخیص شوند.

افزایش ۲۰ درصدی تعرفه‌های پزشکی در سال آینده


طریقت منفرد در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش 20 درصدی اعتبارات بخش سلامت در بودجه سال آینده خبر داد و گفت: بر این اساس تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی نیز هفته آینده در شورای عالی بیمه با همین حدود افزایش یعنی حدود 20 درصد رشد نسبت به تعرفه‌های امسال تصویب و اعلام می‌شود.

دفترچه جدید تعرفه‌های پزشکی برای مراکز درمانی تازه تأسیس


سرپرست وزارت بهداشت گفت:‌ در مورد تعرفه‌های پزشکی همچنین قرار است یک دفترچه جدید تعرفه‌ها را تصویب کنیم که سال آینده برای بیمارستانها و مراکز درمانی جدیدالتأسیس اجرایی می‌شود و بعد از اینکه اشکالات آن بر طرف شد در آینده دفترچه جدید تعرفه‌های پزشکی برای همه مراکز در سراسر کشور اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: شورای عالی بیمه سلامت نیز برای اینکه تصویب شود ابتدا باید در مجلس تصویب شود و تا آن زمان شورای عالی بیمه خدمات درمانی به کار خود ادامه می‌دهد و مصوبات آن قانونی است. در این شورا نیز نمایندگان نهادهای مختلفی از جمله «وزارت بهداشت، وزارت کار، سازمان برنامه، بیمه ها و نظام پزشکی » حضور دارند و گر چه سلیقه‌های مختلف در این شورا وجود دارد و اما تحت نفوذ گروه خاصی نیستند.

طریقت گفت: آیین نامه شورای عالی بیمه سلامت از طرف دولت به مجلس فرستاده شده و در نوبت رسیدگی قرار گرفته است.

سال آینده تبعیض و فاصله درآمدی پزشکان کم می‌شود


طریقت منفرد گفت:‌ تمام تلاش ما این است که در تعرفه‌های جدید، تبعیض را بین گروههای مختلف خدمات دهنده در حوزه سلامت کم کنیم و فاصله درآمدی بین این گروهها را به حداقل برسانیم. ضمن اینکه برای اولین بار تعرفه خدمات هتلینگ را برای بیمارستانهای خصوصی که از دولت سوبسید نمی‌گیرند نیز تصویب خواهیم کرد.

وی افزود:‌ هم اکنون حدود 60درصد هزینه های درمانی را مردم از جیبشان پرداخت می کنند که این عادلانه نیست و باید طبق قانون کاهش پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha