سلامت نیوز:معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) با اعلام اینکه سن زنان سرپرست خانوار درحال کاهش است، از دلایل مهم آن را ازدواج های احساساتی ، عدم آشنایی زوجین ، تفاوت های فرهنگی، ازدواج های تحمیلی ، نازایی، اعتیاد و نداشتن مهارت های لازم برای زندگی مشترک بیان کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا،علی محمد ذوالفقاری در همایش علمی وتخصصی ارتقای سلامت اجتماعی زنان سرپرست خانوار درشیراز، افزود: یکی از بحث های مطرح در این زمینه، نبود فرماندهی واحد برای امور زنان سرپرست خانوار است تا از طریق آن سیاست های تعریف شده برای ساماندهی آنان به روز رسانی شود.
 

وی گفت: هم افزایی بین دستگاه های اجرایی متولی امور زنان سرپرست خانوار کشور درزمینه سیاست گذاری ، اجرا و نظارت باید هر چه بیشتر تقویت شود.
 

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: حدود 10 درصد از مددجویان تحت حمایت این کمیته را زنان مطلقه سرپرست خانوار تشکیل می دهند.
 

ذوالفقاری ادامه داد: سن زنان سرپرست خانوار درحال کاهش است و یکی از دلایل مهم آن ازدواج های احساساتی ، عدم آشنایی زوجین ، تفاوت های فرهنگی، ازدواج های تحمیلی ، نازایی، اعتیاد و نداشتن مهارت های لازم برای زندگی مشترک است .
 

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) کشورادامه داد:از جمله برنامه های این کمیته در حمایت از زنان سرپرست خانوار، دادن مشاوره رایگان حقوقی، ایجاد اشتغال و تامین بهداشت و درمان برای آنان است .
 

ذوالفقاری افزود:هم اینک از سوی کمیته امداد امور مربوط به مشاوره وآموزش خانواده برای زنان سرپرست خانوار درسراسرکشور درحال انجام است.
 

وی گفت:همچنین اعمال مدیریت برای اسکان زنان سرپرست خانوار، ایجاد اشتغال و اجرای طرح اکرام از جمله برنامه های این کمیته برای حمایت از آنان است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور افزود:مباحث مربوط به زنان سرپرست خانوار را نمی توان با نگرشی محافظه کارانه تحلیل کرد بلکه باید در این زمینه رویکردی واقعبینانه داشت زیرا درغیراین صورت ، خسارت های زیادی متحمل خواهیم شد.
 

ذوالفقاری در بخش دیگری از مطالب خود بیان کرد: کمیته امداد ظرف دوسال گذشته ، دو بخشنامه در بحث تشویق زنان سرپرست خانوار به ازدواج ارئه داده است و در صورت انجام این امراز حمایت های این کمیته در زمینه ایجاد اشتغال، تامین مسکن و امور تحصیلی فرزندان خود بهره مند خواهند شد.
 

وی ادامه داد: با توجه به این که زنان سرپرست خانواردارای یک رسانه مستقل نیستند از این رو از رسانه ها درخواست می کنیم، درقالب گزارش های تحلیلی وهنری به مسائل و امور مربوط به زنان سرپرست خانواربیشتر بپردازند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha