پنجشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 6861

سازمان جهانی بهداشت (WHO) از راه اندازی یك وب سایت خبر داد كه در آن دسترسی محققان، پزشكان و بیماران به اطلاعات دنیای پزشكی و تحقیقات كلینیكی با كیفیت بالایی فراهم می‌شود.

دسترسی به اطلاعات كلینیكی كه دارای چندین منبع باشد كار سختی به نظر می‌رسد، مگر اینكه این اطلاعات در مطبوعات به چاپ برسند. چرا كه بسیاری از این تحقیقات كلینیكی به چاپ نمی‌رسند و آنهایی هم كه چاپ می‌شوند تمامی اطلاعات این پژوهش‌ها را با هم در یك جا گرد آوری نمی‌كنند.

به نوشته نیویورك تایمز، معاون مدیر عامل سازمان جهانی سلامت، تیم ایوانس،
می‌گوید: "این وب سایت می تواند دسترسی به هرگونه اطلاعاتی كه تا كنون منتشر شده یا نشده را به راحتی فراهم نماید. ثبت تحقیقات و پژوهش‌های پزشكی یك مسئولیت علمی و اخلاقی برای WHO  به حساب می‌آید."

"همچنین این سایت جدید می تواند هدایت محققان درباره موضوعات مختلف پزشكی را به راحتی انجام دهد. كسانی كه تصمیم به ثبت اطلاعات در این سایت را دارند، می‌بایست عضو سایت سازمان جهانی بهداشت شوند. همچنین ثبت‌كنندگان این مقالات می‌بایست جزئیاتی از قبیل منبع تحقیق و نوع نظارت بر تحقیقات را عنوان كنند."

جف دریزن، ویراستار New England Journal Of Medicine مسئول تهیه ورودی‌های این موتور جستجوگر پزشكی شده است و توانسته محیط جالبی را برای این گونه تحقیقات ایجاد نماید.

 او می‌گوید: "حالا این مسئولیت به‌عهده تمام محققان  است كه تمام اطلاعات خود را با محیط وب سایت WHO سازگار نمایند. در حال حاضر اطلاعات 50 هزار تحقیق كلینیكی  از كشورهای انگلیس، استرالیا، نیوزیلند، و آمریكا در سایت سازمان جهانی بهداشت موجود است."
 
    
      
  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha