شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۴

كم كردن وزن با نیروی اراده و شناخت تمامی منابع مورد نیاز برای به دست آوردن آنچه خواهانش هستید ارتباط دارد.

لاغری روانی!
سلامت نیوز :  زمانی كه تلاش می كنید وزن‌تان را كاهش دهید، باور داشتن هدف‌تان و داشتن رفتارهای مثبت می‌تواند به همان اندازه اهمیت داشته باشد كه اصلاح رژیم غذایی و داشتن فعالیت اهمیت دارد. اگر وقتی قصد دارید رژیم لاغری بگیرید به‌خودتان انگیزه بدهید، شانس بیشتری برای موفقیت خواهید داشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برترین ها ؛ دكتر پالما پوسیلیكو، نایب رئیس موسسه آموزش ناظرین بین‌المللی كنترل وزن، می‌گوید: «افرادی كه می كوشند وزن‌شان را كاهش دهند اغلب از نبود ‌اراده كافی صحبت می‌كنند، اراده امری ذاتی است. كم كردن وزن با نیروی اراده و شناخت تمامی منابع مورد نیاز برای به دست آوردن آنچه خواهانش هستید ارتباط دارد.

این منابع عبارتند از آگاهی از آنچه می‌خواهید، آگاهی از راه به دست آوردن آن و آگاهی از این كه چگونه در راستای آن به‌خود انگیزه بدهید.»در این جا به برخی از راهبرد‌هایی كه شما را یاری می كند تا این 3 منبع را یافته و به هدف خود در كاهش وزن دست یابید، اشاره می‌شود.

استوری بورد برای كاهش وزن

این كار به شما كمك می‌كند تا برای ادامه دادن مسیرتان یك برنامه‌ریزی عملی داشته باشید. استوری بورد یا فیلمنامه مصور تكنیكی است كه كارگردانان سینما پیش از شروع فیلمبرداری، فریم به فریم داستان فیلم را طراحی می‌كنند. شما هم می‌توانید برای دستیابی به موفقیت، یك برنامه كاری درست كنید تا به وسیله آن اهداف خود را به بخش‌های مختلف تقسیم‌بندی كنید. مثلا به‌خودتان بگویید 3 ماه به‌خود وقت می‌دهم تا 5/4 كیلوگرم وزن كم كنم. یك جدول زمانی تهیه كنید و هفته‌‌به‌هفته با ذكر جزئیات خرید، نكات ورزشی و بسیاری چیزهای دیگر كه كمك می‌كند هدف شما قابل دستیابی شود، آن را دلپسندتر كنید.

موفقیت خود را در‌ رویا ببینید

ورزشكاران از نظر روانی برای این كه احساس كنند، هدف‌شان دست یافتنی است، در هر مرحله در ذهن خودشان، پیروزی خود را تكرار می كنند. به همین ترتیب، شما هم می‌توانید اهداف خود را توسط تجسم كامیابی خودتان در زمینه های به‌خصوصی مانند انتخاب‌های مناسب برای غذایی كه بیرون خانه می خورید، واقعی و حتمی كنید. همه این سناریوها را می‌توانید بارها مرور كنید و درباره این بیندیشید كه وقتی به اهداف خود رسیدید چقدر احساس خوبی خواهید داشت.

موج منفی ندهید

بسیاری از ما به‌طور آگاهانه با اندیشه‌های مخربی مانند من هرگز لاغر نخواهم شد به‌خودمان آسیب می‌رسانیم. هر وقت این فكر به ذهن‌تان آمد، سعی كنید عبارات مثبت و مفید را جایگزین آن كنید. برای نمونه بگویید آنقدرها كه انتظار داشتم لاغر نشدم اما می‌توانم آن را تغییر دهم مثلا باید با هفته‌ای 3 بار ورزش كردن این كار را آغاز كنم.

دفترچه مرحبا  برای‌خودتان

برخی افراد بر این باورند، كوچك‌كردن خودشان نزد دوستان‌شان نوعی فروتنی است اما شما هیچگاه دوست‌تان را چاق یا زشت خطاب نمی كنید. شما هم شایسته همان احترام متقابل هستید پس بهترین دوست خودتان باشید. پیشرفت‌های خود را جشن بگیرید و تلاش كنید ذهن خود را به شكست‌ها مشغول نكنید. یك روش برای انجام این كار، تهیه فهرستی از دستاوردهای‌تان در هر حوزه از زندگی‌تان (شخصیتی، حرفه‌ای، فیزیكی) و فهرست استعدادها و مهارت‌هایی كه شما را قادر به رسیدن به آن‌ها می‌كند، است. هر چند وقت یك بار نگاهی به این فهرست بیندازید. دكتر پوسیلیكو می گوید: «یك دفترچه یادداشت داشته باشید و هر روز كارهای خوبی كه انجام می دهید را در آن یادداشت كنید. واقعا شگفت‌زده خواهید شد كه چقدر سریع كارهای خوب‌تان به فهرست اضافه می‌شوند!»

3 نكته مهم برای موفقیت

وسواس نداشته باشید

سعی كنید با یك مورد جزئی خود را نبازید. چون بر فرض در یك وعده غذایی خود افراط كرده‌اید، رژیم غذایی‌تان بر باد رفته است. دكتر كارن ماسیلیانی، متخصص تغذیه می‌گوید: «ما باید با خودمان مهربان‌تر برخورد كنیم و بیاموزیم كه طوری به مشكلات نگاه كنیم كه از فرصت‌ها درس بگیریم.»

لطفا كار كنید

باور این كه شما می‌توانید به هدف خود كه همانا كاهش وزن است دست یابید، حائز اهمیت است اما شما باید با تغییر عادات غذایی خود، افزایش فعالیت‌های جسمی و... برای رسیدن به آن عمل كنید. نمی‌توانید تنها فكر كنید كه لاغر و خوش اندام هستید ولی هیچ كاری انجام ندهید بلكه می‌توانید خودتان را در این چهارچوب درست فكری برای عملی كردن انتظارات‌تان تصور كنید.

اعتماد به نفس كسب كنید

احساس می‌كنید اعتماد به نفس شما كم شده است؟ یك روش ساده برای تقویت خودباوری تصدیق‌های مثبت است. تكرار عبارات ساده و دادن اعتبار و ارزش به‌خود در هر زمانی كه امكان آن را داشتید و ترجیحا هر روز، می تواند بسیار مفید باشد. سعی كنید در مورد یكی یا 2 مورد از مسائل شخصی خود فكر كنید و به یاد داشته باشید كه به آن‌ها با دید مثبت بنگرید. شما توانایی انجام آن را دارید و موفق خواهید شد اما تنها باید باور كنید كه می‌توانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha