شمار زیادی از بیماران سرطانی، بیماران خاص و صعب العلاج برای خدمات درمانی و دارویی خود با مشکلات زیادی رو به رو شده اند و وظیفه کمیسیون بهداشت این است که از حقوق آن ها دفاع کند.

مشکل بیماران سرطانی برای تامین دارو/پیگیری موضوع در مجلس
سلامت نیوز : نعمت الله منوچهری در گفت و گو با پانا، در خصوص بودجه سال آتی حوزه بهداشت و سلامت، اظهار کرد: اساسا صحبت کردن درباره بودجه وزارت بهداشت و حوزه سلامت اشتباه بوده و نباید بودجه روی کاغذ بیاید و تا زمانی که این بودجه به حساب وزارت بهداشت واریز نشود، نمی توان درباره آن حرفی زد.

نماینده مردم پاوه در مجلس نهم تصریح کرد: خیلی از بودجه هایی که در حرف و روی کاغذ به وزارت بهداشت تخصیص داده شده بود، در عمل واریز نشد و از این رو است که باید بودجه به حساب واریز شود تا در خصوص میزان و جزئیات آن صحبت کرد.

منوچهری افزود: متاسفانه شرایط حال حاضر به گونه ای شده است که دیگر بودجه دادنی نیست و باید آن را گرفت و در زمینه حوزه بهداشت ما نمی توانیم ساکت بمانیم و باید بودجه مناسبی به این بخش اختصاص یابد چرا که مردم تحت فشار هستند و حوزه سلامت از جمله مباحثی است که مستقیما با مردم در ارتباط است.

به گفته وی، شمار زیادی از بیماران سرطانی، بیماران خاص و صعب العلاج برای خدمات درمانی و دارویی خود با مشکلات زیادی رو به رو شده اند و وظیفه کمیسیون بهداشت این است که از حقوق آن ها دفاع کند.

وزارت بهداشت چندی پیش بودجه مورد نیاز خود را به دولت اعلام کرد که به علت شرایط ناشی از تحریم‌ها با آن موافقت نشده است. همچنین  رقم بودجه پیشنهادی حوزه بهداشت در سال آینده، 15 درصد کمتر از سال جاری پیش بینی شده است و البته هنوز بودجه‌ سال 91 هنوز تحقق نیافته است و از سوی نمایندگان مجلس و همچنین وزارت بهداشت پیگیری می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha