شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۷
کد خبر: 68630
سلامت نیوز : آمارها نشان می‌دهد که تقریبا 16 درصد از افراد دارای سطح خون قند بالا هستند. در صورتیکه سطح قند خون بالا نباشد می‌توان آن را در گروه دیابت نوع دوم طبقه‌بندی کرد.

«پروفسور نیل کوهن» مدیر کل خدمات موسسه قلب و دیابت «بیکرآی دی آی»، (Baker IDI)، میزان سطح قند خون را در بدن بعنوان چیزهایی که رگ‌های خونی را زنگ می‌زند، نامید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی در خصوص فقدان آگاهی مردم از میران قند خون سالم در بدن ابراز نگرانی کرد.

کوهن دلایل متعددی را در خصوص دیابت مردان ارائه داد. وی چاقی و زندگی بی تحرک را به عنوان دلیل افزایش سطح قند خون دانست.

به گفته وی حتی موروثی بودن در افزایش قند خون نقش مهمی را ایفا می‌کند.

میزان قند در خون یک دلیل است اما در شیوه زندگی که عضلات نتوانند کالری‌ها را بسوزاند یکی از بزرگترین دلایل محسوب می شود.

به گفته وی مرحله پیش از دیابت در میان استرالیایی‌ها بسیار مهم و نوعی هشدار محسوب می‌شود.

این مرحله به بیمار شانس بازیابی و تغییر شیوه زندگی در بدن سالم را ارائه می دهد.

دیابت یا بیماری قند وقتی ایجاد می‌شود که هورمون انسولین به عنوان تنظیم‌ کننده قند خون یا به اندازه کافی در بدن تولید نمی‌‌شود یا اینکه بافت‌های بدن به درستی به آن پاسخ نمی‌دهند لذا سوخت و ساز قند در بدن مختل می‌‌شود و قند خون از حد طبیعی خود بالاتر می‌رود و در نهایت علائم شاخص دیابت به صورت پرخوری، پرنوشی و پر ادراری ظاهر می‌شود.

دیابت را بر حسب علت ایجاد بیماری به دو گروه دیابت نوع اول و دوم تقسیم می‌کنند.

دیابت نوع اول یا دیابت نوجوانان در نتیجه تخریب نابه جای سلول‌های مولد انسولین به وسیله دستگاه ایمنی بدن رخ می‌دهد.

این بیماران مجبورند از همان ابتدا با تزریق انسولین خارجی کمبود این هورمون را در بدن رفع کنند و قند خود را در حالت عادی نگه دارند.

دیابت نوع دوم یا دیابت بزرگسالان معمولاً در میانسالی بروز می‌کند و زمینه ارثی در ایجاد آن دخیل است. این نوع دیابت به علت مقاومت پیدا کردن سلول‌های بدن به انسولین رخ می‌دهد و علاجی ندارد اما کارهای مختلفی می‌توان برای اداره درمانی و نیز پیشگیری از آن انجام داد.

کنترل دقیق دیابت و طبیعی‌کردن قند خون در هر دو نوع این بیماری می‌‌تواند باعث جلوگیری از بروز عوارض درازمدت تهدید کننده حیات ناشی از آن شود و عمر طبیعی بیماران را تضمین کند.

دیابت نوع دوم بسیار شایع ‌تر از دیابت نوع اول است به طوری که 90 تا 95 درصد بیماران به نوع دوم دیابت مبتلا هستند.

سازمان بهداشت جهانی در تازه‌ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که میزان مرگ و میر افراد دیابتی تا سال 2030 میلادی افزایش یابد.

این سازمان تعداد افراد مبتلا به دیابت در جهان را بیش از 346 میلیون نفر اعلام کرده و گفته است: پیروی از رژیم غذایی سالم، ورزش منظم، وزن مناسب و خودداری از مصرف دخانیات به مبتلا نشدن به بیماری دیابت کمک می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha