سلامت نیوز :عباس مسجدی در گفت و گو با فارس افزود: سخنانی که طی روزهای گذشته درباره استعلام از سپاه در انتخابات نظام پزشکی زده شد، سخنان ناصوابی بود و البته این آخرین باری نیست که این نهاد انقلابی مورد هجمه قرار می گیرد.

وی ادامه داد: البته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تمام سالهایی که مورد هجمه قرار گرفته است، به خوبی توانسته است از درون هجمه ها سربلند بیرون بیاید و نقش آرمانی خود را برای دفاع از انقلاب اسلامی ایران به خوبی ایفا کرده است.

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات نظام پزشکی تهران گفت: ماده 23 قانون سازمان نظام پزشکی، اختیار کامل احراز صلاحیت نامزدهای این سازمان در اختیار هیئت نظارت بر انتخابات قرار داده است و این هیئتها در سراسر کشور علاوه بر استعلام از مراجع چهارگانه وزارت اطلاعات،وزارت بهداشت، وزارت دادگستری و سازمان نظام پزشکی از شیوخ و بزرگان جامعه پزشکی نیز برای استعلام و خبرگرفتن در مورد سابقه افراد کمک گرفته است تا حقی از کسی ضایع نشود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: استعلام از نهاد انقلابی سپاه پاسداران نیز در همین راستا و در حدود اختیارات هیئتهای نظارت بوده است و البته هیئتهای نظارت بر انتخابات از زحماتی که سپاه در این زمینه کشید قدردانی می کند.

وی گفت: ظاهراً برخی دموکراسی را تا زمانی که به نفع آنها باشد دوست دارند و وقتی فضای دموکراتیک به نفع آنها نباشد معترض می شوند اما باید بدانند که قاعده نظام دموکراتیک این نیست که همیشه فقظ آنها پیروز میدان باشند ولی ظاهراً برخی مشروعیت و دموکراسی را فقط با حضور خودشان تأیید می کنند.

مسجدی ادامه داد: در مورد انتخابات نظام پزشکی هم همین اتفاق افتاد و افرادی که به مقامات رده بالای کشور نامه نوشتند و گله کردند و مسئولان و استادانی را که در هیئتهای نظارت بودند را زیر سوال بردند باید بدانند که شأن علمی و اجتماعی افرادی که در هیئتهای نظارت بودند اگر از شأن آنها بالاتر نباشد که به نظر من قطعاً بالاتر است، از آنها پایین تر نیست.

وی اضافه کرد: هیئتهای نظارت بر انتخابات نظام پزشکی کاملاً بر اساس مُر قانون و اختیارات قانونی و شرعی عمل کردند و حالا نیز اصلاً به صلاح کشور نیست؛ افرادی که رفقا و هم جناحی هایشان در این انتخابات نتوانسته اند پیروز باشند، علیه نهادهای انقلابی کشور هجمه وارد کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha