سلامت نیوز : غلامرضا میر‌سپاسی در گفت‌وگو با فارس، افزود: پذیرش درمان در آموزش روانی اهمیت دارد و این درحالی است که اختلالات روانپزشکی به دلیل تداخل عوامل مختلفی مانند زیست شناختی ، روان‌شناختی ، جامع شناختی و فرهنگی بروز کنند.

وی ادامه داد: حدود 50 درصد از این عوامل زیست شناختی هستند و سهم سایر عوامل 50 درصد است بنابر این مصرف و بهره بردن از داروهای روان‌پزشکی بسیار مورد تائید و توجه است.

میرسپاسی گفت: داروها سهم عمده‌ای در درمان بیماری‌های روانپزشکی دارند و سبب ایجاد اشکالات مواد شیمیایی مغز در این بیماریها می‌شوند که رسانه‌ها می‌توانند در این زمینه با آموزش‌های خود جامعه را آگاهی داده و نقش بسیار مهمی را ایفا کنند.

رئیس انجمن روانپزشکان ایران درمورد مطالبی که رسانه‌ها برای آگاهی جامعه می‌توانند استفاده کنند، گفت: رسانه‌ها باید درمورد اینکه داروها باید با تجویز متخصصین مصرف شوند، همه داروهای روانپزشکی اعتیاد آور نیستند و نسبت به دوز دارو و مدت درمان آن آگاهی بدهند.

میرسپاسی گفت: بیمار باید آموزش داده شود که صبور باشد و در مورد اغلب داروها بدانند که حدود 2 تا 3 هفته زمان لازم است تا اثرات درمانی آن آشکار شود.

وی ادامه داد: هیچ دارویی بدون عارضه نیست و عوارض این داروها بدون ایجاد ترس در بیمار و خانواده باید آموزش داده شود.

میرسپاسی اظهار داشت: باید آموزش داد که اگر عوارض این داروها خطرناک باشند با تجویز داروهای کمکی یا تغییر دوز دارو توسط روانپزشک می‌توان آن را کنترل کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha