سلامت نیوز : رییس انجمن علمی داروسازان ایران با اشاره به اینکه عرضه دارو با نرخ سود پایین، مالیات سنگین و افزایش هزینه‌ها، گردش اقتصادی داروخانه‌ها را رنجور کرده است، گفت: در چنین شرایطی پرداخت مطالبات داروخانه‌ها از سوی سازمان‌های بیمه‌گر با بیش از هفت ماه تاخیر، معنایی جز مرگ تدریجی عرضه خدمات دارویی و ورشکستگی پیدا و پنهان داروخانه‌ها نخواهد داشت.

دکتر سید حمید خوئی در گفت‌وگو با (ایسنا)، «بیمه‌های درمانگر» را مهمترین بیماری جامعه دارویی کشور دانست و اظهار کرد: بیمه‌ها به آفت بزرگ نظام سلامت به طور عام و جامعه دارویی به طور خاص تبدیل شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه عرضه دارو با نرخ سود پایین، مالیات سنگین و افزایش هزینه‌ها، گردش اقتصادی داروخانه‌ها را رنجور کرده است، گفت: در چنین شرایطی پرداخت مطالبات داروخانه‌ها از سوی سازمان‌های بیمه گر با بیش از هفت ماه تاخیر، معنایی جز مرگ تدریجی عرضه خدمات دارویی و ورشکستگی پیدا و پنهان داروخانه‌ها نخواهد داشت.

خوئی در خصوص فعالیت سازمان بیمه سلامت و ارتباط آن با بهبود وضعیت دارویی کشور گفت: شرط اساسی و لازم برای موفقیت سازمان بیمه سلامت تامین منابع لازم است زیرا خود بیمه‌ها نیز حال خوبی چندان ندارند.

رییس انجمن علمی داروسازان ایران در ادامه درباره جایگاه اخلاق در جامعه داروسازان کشور عنوان کرد: پزشکی و داروسازی در ماهیت خود با کدهای اخلاقی گره خورده‌اند، البته تا زمانی که زمینه بداخلاقی‌ها در کشور از بین نرفته باشد نمی‌توان انتظار برخوردهای اخلاقی و آرمانی داشت.

وی اضافه کرد: اقتصاد داروخانه‌ها در معرض تهدید قرار گرفته است، حرمت جامعه پزشکی آنچنان که باید ، رعایت نمی‌شود، تعرفه حق فنی داروخانه‌ها ناچیز است و مطالبات داروخانه‌ها به موقع پرداخت نمی‌شود نمی‌توان انتظار رعایت کامل اخلاق را داشت. این موارد باید برطرف شود تا رفتار اعضای تیم سلامت نیز اخلاقی‌تر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha