سلامت نیوز :دبیر سمینار چاقی و درمان آن گفت: داروهای درمان چاقی در تغییر وزن موثر است، اما رژیم غذایی صحیح و فعالیت‌های بدنی پایه اصلی درمان چاقی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر عبدالرضا نوروزی امروز در سمینار چاقی و درمان آن که در سالن همایش‌های صبا برگزار شد، عنوان کرد: در حال حاضر نیاز به درمان‌های کمک کننده برای چاقی داریم و با توجه به شیوع چاقی بدون دارو نمی‌توان افراد را درمان کرد.

وی ادامه داد: بیماران مبتلا به چاقی باید مرتب داروهای خود را مصرف کنند زیرا عدم استفاده صحیح و به موقع داروها عوارض جدی را برای بیماران خواهد داشت.

مصرف داروها تا 30 درصد در کاهش وزن تاثیر گذارند

نوروزی با اشاره به اینکه مصرف دارو به تنهایی معجزه نمی‌کند، تاکید کرد: مصرف داروها تا 30 درصد تاثیر گذارند و افراد مبتلا به چاقی در کنارمصرف داروها باید رژیم غذایی مناسب را رعایت کنند.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص اینکه رژیم غذایی و تغییر در روش فعالیت‌های بدنی به درمان چاقی افراد کمک میکند اظهار کرد: بیماران با مشورت وصلاحدید پزشک میتوانند از دارو هایی که بعث کاهش دریافت مواد غذایی و هضم و جذب کمتر غذا می‌شوند و بر روی ذخایر چربی اثر می‌گذارند استفاده کنند.

نوروزی با اشاره به داروهای غیر مجاز چاقی در بازار گفت: متاسفانه این داروها با قیمت ارزان، تبلیغات وسیع، اثر سریع در کاهش وزن، نام‌های جذاب این داروها ،عدم تثبیت وزن، و با نام داروهای گیاهی و به عنوان مکمل غذایی وارد کشور می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha