سلامت نیوز : سرپرست وزارت بهداشت‌ از صدور کارت هوشمند تحویل دارو برای بیماران خاص و صعب‌العلاج سرطانی از ابتدای سال آینده خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر محمدحسن طریقت‌منفرد که برای شرکت در «سومین همایش بین‌المللی کاهش بار حوادث ترافیکی» به شیراز سفر کرده بود، شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: صدور این کارت‌های هوشمند موجب خواهد شد تا تحویل دارو به بیماران صعب‌العلاج سرطانی سامان یابد.

وی ضمن اظهار بی‌اطلاعی از « رایگان شدن هزینه دارو برای بیماران سرطانی» گفت: طرحی در این خصوص به مجلس رفت که با آن موافقت نشد، اما اگر مجلس این طرح را تصویب و اعتبار آن را تامین کند، وزارت بهداشت آن را اجرا خواهد کرد.

سرپرست وزارت بهداشت همچنین گفت: گرانی داروهای بیماران خاص و سرطانی، دو علت می‌تواند داشته باشد، یک علت نگرانی بیماران و خرید داروی بیش از نیاز به‌دلیل این نگرانی و دیگری تفاوت قیمت داروی توزیع شده در داروخانه‌ها و داروی توزیع شده بین بیماران است.

طریقت‌منفرد همچنین در خصوص جلسه با هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: با تمام درخواست‌های دانشگاه علوم پزشکی موافقت شده است.

سرپرست وزارت بهداشت همچنین در خصوص طرح پزشک خانواده گفت: اکنون پایلوت طرح پزشک خانواده در تعدادی از شهرهای چهار استان اجرایی شده و موفقیت در این مرحله، زمینه فراگیر کردن آن در سطح کشور را فراهم می‌کند. اکنون طرح پزشک خانواده در استان‌های فارس، مازندران، یزد و قزوین به‌ صورت پایلوت اجرایی شده است.

وی در عین‌حال گفت: اعتبارات پیش‌بینی شده در بودجه برای طرح پزشک خانواده مختص این استان‌ها نبوده و برای تمام کشور است.

طریقت‌منفرد خاطرنشان کرد: اعتباراتی که برای طرح پزشک خانواده پیش‌بینی و توسط دولت در قالب بودجه به مجلس پیشنهاد شده است، اضافه بر اعتبارات وزارت بهداشت بوده و به‌عنوان مشوقی برای زمینه‌سازی کسب موفقیت در این طرح خواهد بود.

وی همچنین گفت: اجرای پایلوت نیز برای شناسایی مشکلات این طرح است، با شناسایی موانع و مشکلات، تلاش خواهیم کرد آنها را مرتفع کنیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha