پژوهشگران مرکز پزشکی بیمارستان کودکان سینسیناتی آمریکا و انستیتو تحقیقات آزمایشگاهی مونترال می گویند استفاده از یک روش خاص مولکول درمانی می تواند شیوه موثرتری برای هدف گیری سلولهای سرطان خون از نوع لوسمی باشد.

سلامت نیوز : پژوهشگران مرکز پزشکی بیمارستان کودکان سینسیناتی آمریکا و انستیتو تحقیقات آزمایشگاهی مونترال می گویند استفاده از یک روش خاص مولکول درمانی می تواند شیوه موثرتری برای هدف گیری سلولهای سرطان خون از نوع لوسمی باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی رادیو سلامت ، نتایج این تحقیق نشان داد که سلول های سرطان خون برای بقا نیازمند پروتئینی به نام Gfi ۱ هستند. از بین بردن این نوع پروتئین در موش ها منجر به تضعیف و از بین رفتن سلول های سرطان خون شد.

به گفته دانشمندان این روش می تواند سلول های لوسمی را در برابر شیمی درمانی و پرتو درمانی که درمان کنونی برای همه مبتلایان به این بیماری است، آسیب پذیر کند.

این شیوه می تواند کمک کند که از پرتوهای کمتر آسیب رسانی استفاده شود که نتایج بهتری در بیماران را ایجاد کند.
سرطانی که سلول های خونی و سیستم ایمنی را تحت تأثیر قرار می دهد رایج ترین نوع لوسمی در کودکان از نوزادی تا ۱۹ سالگی است.

این نوع سرطان اغلب در دهه نخست زندگی بروز پیدا می کند اما در کهنسالی نیز شایع است. بر اساس آمار انستیتو ملی سرطان آمریکا میزان زنده ماندن از این بیماری در میان همه گروه های سنی ۶۶.۴ درصد است که این میزان برای کودکان زیر ۵ سال ۹۰.۸ درصد است.

هنوز نیاز به تحقیقات بیشتری است تا اثبات کند آیا استفاده از این روش در سوژه های انسانی نیز موثر است. محققان با تزریق سلول های سرطان خون انسانی به موش ها این آزمایشات را انجام داده اند.

نتایج این تحقیق در نشریه سلول سرطانی ( Cancer cells ) منتشر شده است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha