شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۷
کد خبر: 68656

سلامت نیوز :گرمایش زمین از جمله معضلات مهم زیست محیطی است كه در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از محققان در سراسر دنیا قرار گرفته است و در بسیاری از كشورها تحقیقاتی در زمینه یافتن راهكاری مناسب برای مقابله با گرمایش جهانی انجام شده است اما در میان راهكارهایی كه هر یك به نوبه خود با ایجاد محدودیت هایی برای زندگی ساكنان زمینی همراه است ، یك راهكار جالب توجه ارائه شده كه به نظر می‌رسد بیش از هر چیز مورد توجه افرادی قرار گیرد كه به‌دنبال راهی برای فرار از ساعت های كاری طولانی هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ بدون شك در این میان كشورهایی كه بیشترین تعطیلی‌ها را در تقویم سالانه شان دارند ، بیشترین كمك را می كنند. این راهكار در مقایسه با دیگر راهكار ها به مراتب ساده تر است . كافی است ساعت كاری كاهش و به موازات آن ساعت اوقات فراغت ساكنان زمینی افزایش یابد.

در حقیقت با كاهش ساعت كاری میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای كمتر می شود و این تغییر راهكاری ساده برای نجات زمین از تبعات و پیامدهای تغییرات جوی ناشی از گرمایش جهانی است. گرمایش جهانی پدیده ای است كه موجب شده میانگین دمای سطح زمین و اقیانوس ها در مقایسه با گذشته افزایش پیدا كند.

به گفته محققان در 400 سال اخیر افزایش دما بی سابقه بوده و موجب شده در دهه های پایانی قرن بیستم زمین گرم‌ترین روزها را تجربه كند.

اگرچه عوامل متعددی وجود دارد كه از آن به عنوان متهمان اصلی گرمایش جهانی نام برده شده است ، اما بعضی از آنها غیر قابل كنترل است و به نظر می‌رسد 40 تا 60 درصد این پدیده از كنترل بشر خارج شده است و نمی توان برای مهار آن چاره ای اندیشید اما بدون تردید انتشار گازهای گلخانه ای به عنوان یكی از عوامل تاثیر گذار در گرمایش زمین تا حد زیادی به فعالیت انسان ها در سطح زمین بستگی دارد و كاهش ساعت كاری از جمله راهكارهایی است كه می تواند انتشار گازهای گلخانه ای را تاحدی كاهش دهد.

به این ترتیب پیش بین می شود با كاهش ساعت كاری حتی به مقدار اندك و ناچیز تا 80 سال آینده تبعات ناشی از گرمایش زمین به نصف كاهش پیدا كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha