سلامت نیوز : عباسعلی ناصحی در گفت‌وگو با فارس در مورد نحوه ارائه خدمات به افراد زلزله‌زده آذربایجان شرقی افزود: در زمان وقوع حوادث طبیعی مانند زلزله، اقدامات مناسبی از سوی وزارت بهداشت در حوزه سلامت روان انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: در حادثه زلزله آذربایجان شرقی نیز تمام جمعیت حادثه دیده پایش شده‌اند و آنهایی که نیاز به خدمات سلامت روان داشتند شناسایی شده و خدمات سلامت روان به آنها ارائه شده است.

مدیرکل دفتر سلامت روان وزارت بهداشت گفت: از جمعیت حادثه‌دیده حدود 8 هزار نفر از نظر روانی آسیب دیدند و نیاز به مداخله روان داشته و تمام موارد شناسایی شده است.

ناصحی با بیان اینکه مداخلات روان‌درمانی برای این افراد انجام گرفته افزود: تمام این خدمات توسط کارشناسان سلامت روان از سوی دانشگاههای علوم پزشکی کشور به منطقه اعزام شدند و این خدمات را به صورت رایگان ارائه کرده‌اند.

وی تصریح کرد: تعدادی از این بیماران نیاز به ارجاع سریع و فوری به مراکز درمانی داشتند و این در حالی است که خدمات سلامت روان زمان زیادی می‌خواهد و مانند مشکلات جسمی ظرف یکی دو ماه بهبود نمی‌یابد بلکه معمولاً سلامت روان ۶ ماه زمان لازم دارد تا خدمات خود را ارائه دهد.

مدیرکل دفتر سلامت روان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه تمام خدمات مربوط به این افراد انجام شده است افزود: تعداد بستری این افراد زیاد نبوده است و عمدتاً افراد شناسایی شده دارای علایم اضطرابی بوده‌اند.

ناصحی ادامه داد: معمولاً این افراد دچار اعلام اضطرابی شدید شده و خواب و خوراک آنها مختل می‌شود. همچنین حالت گوش‌به زنگ داشته و همیشه در انتظار وقوع اتفاق ناگوار هستند.

وی افزود: متأسفانه این افراد اغلب دچار کابوس می‌شوند و تحریک‌پذیری آنها افزایش می‌یابد. ارتباطات اجتماعی در این افراد کاهش می‌یابد و در عملکرد شغلی دچار افت می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha