سلامت نیوز : فرهاد اقطار امروز در همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نوپدید که در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد اظهار داشت: ابتدای سال جاری سازمان بهزیستی وعده‌ای داد که همایشی را تحت عنوان همایش آسیب‌های اجتماعی نوپدید برگزار کند که خوشبختانه توانستیم در اوایل سال این همایش مهم را برگزار کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی تأکید کرد: تنها در کشور ما لغت آسیب‌های نو پدید استفاده می‌شود چرا که در اکثر کشورهای دنیا وقتی یک تکنولوژی جدید ظهور پیدا می‌کند فرهنگ آن نیز به وجود می‌آید.

اقطار با اشاره به آسیب‌های اجتماعی نوپدید از جمله ماهواره، موبایل، اینترنت و ... اظهار داشت: در این همایش 250 مقاله به دست ما رسیده است . 

وی تصریح کرد: در سال آینده نیز به دستور رئیس سازمان بهزیستی کشور همایشی را در همین زمینه خواهیم داشت که بنا داریم در اوایل سال آینده نیز این همایش را برگزار کنیم.

اقطار ادامه داد: با تأکید رئیس سازمان بهزیستی کشور، طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سازمان بهزیستی تهیه و تا روز دوشنبه برای دولت برای تصویب ارسال خواهد شد که امیدواریم این طرح در هیئت دولت به زودی به تصویب برسد.

مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیبهای اجتماعی بهزیستی ادامه داد: حجم زیادی از مقالات ارائه شده در بخش‌های مختلف از جمله اعتیاد، اینترنت، هرزه‌گردی در اینترنت، بازی‌های کامپیوتری، جرم‌های اینترنتی، ایدز و ... است.

اقطار در ادامه به یکی از برنامه‌های ویژه ایام نوروز توسط سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: بنا داریم بروشورها و پکیج‌هایی را در بخش اطلاع‌رسانی در زمینه اعتیاد مخصوصاً مواد صنعتی تهیه و همزمان با ایام پایان سال بین هموطنان توزیع کنیم.

مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی گفت: در طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از سوی سازمان بهزیستی تهیه و تدوین شده است بیش از 15 دستگاه موظف به همکاری هستند که از جمله این دستگاه‌ها می‌توان به صدا و سیما، وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت تعاون، کار و رفاه، وزارت بهداشت، وزارت علوم، شهرداری و قوه قضائیه و همچنین آموزش و پرورش اشاره کرد.

اقطار خاطرنشان کرد: آسیب‌های نوپدید در کشور ما را می‌‌توان به اینترنت، ماهواره، تلفن همراه، انیمیشن و کارتن، رسانه‌ها و مطبوعات، عقاید انحرافی، جرم‌های اینترنتی و فیلم اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha