سلامت نیوز : کورش ساکی جمعه شب در مراسم جشن انتخاب بیمارستان عارفیان ارومیه به عنوان بیمارستان برتر در عرصه حاکمیت بالینی کشور، اظهار داشت: حاکمیت بالینی یکی از مهم‌ترین مباحث پزشکی است که در دنیای امروزی اهمیت بسیاری برای مسئولان عرصه سلامت دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی افزود: هرگونه کم‌کاری و تخلف انسان قابل جبران است اما هر نوع اشتباه حتی به صورت سهوی در زمینه جان انسان می‌تواند اثرات بسیار تلخی بر جای گذارد و به همین دلیل باید توجه بیش‌تری به بحث حاکمیت بالینی بیمار شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: بی‌توجهی و کم‌توجهی بیمار به اصول مراقبت از خود می‌تواند نتایج جراحی‌های موفقیت‌آمیز را به کلی تغییر داده و به این ترتیب زمینه مناسب برای نتیجه‌های منفی از اقدامات پزشکان فراهم شود به همین دلیل باید تدابیر لازم برای حفظ جان بیمار از هرگونه آسیب توسط مسئولان و پزشکان مرتبط اتخاذ شود.

وی ضمن تاکید بر لزوم آشناسازی کادر بیمارستانی با اصول حاکمیت بالینی، ابراز داشت: کسب رتبه برتر در بخش حاکمیت بالینی توسط دو بیمارستان استان نشان از قدرت بالای پزشکان دارد و این امر باید در سایر بیمارستان‌ها نیز جدی گرفته شود تا تعداد بیمارستان‌های موفق در این عرصه بالاتر رود.

ساکی ادامه داد: جامعه پزشکی آذربایجان غربی قدردان تمام زحمات نیروی زمینی سپاه در بخش‌های مختلف است و کسب رتبه برتر توسط بیمارستان عارفیان ارومیه که زیر مجموعه‌ای از مرکز بهداری شمال غرب این نیرو است، جای تقدیر فراوان دارد.

وی گفت: باید در آینده شاهد تلاش بیشتر از سوی مسئولان بیمارستان‌ها و به ویژه پزشکان باشیم تا نام استان در بخش‌های مختلف پزشکی و علمی آوازه داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha