سلامت نیوز :محمدحسن طریقت منفرد در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: تأمین سلامت مردم یک وظیفه حاکمیتی است و هرگز دولت از این مسئولیت شانه خالی نخواهد کرد. بنابراین هیچ برنامه‌ای برای واگذاری تصدی و مسئولیتهای وزارت بهداشت به بخش خصوصی نداریم و بلکه بر عکس درصدد تقویت مراکز بهداشتی و درمانی دولتی هستیم.

وی ادامه داد: تمام تلاش وزارت بهداشت بر این مسئله متمرکز است که سیستم خدمت رسانی به مردم را کامل کند و معتقدیم اگر بخش بهداشت و درمان دولتی بر خلاف گذشته فعال و با کیفیت شود، مردم نیازشان به افرادی که در بخش خصوصی هزینه‌های اضافه از مردم می‌گیرند، کمتر می‌شود.

سرپرست وزارت بهداشت گفت: قانونی هم که اخیراً مجلس تصویب کرده است که بر اساس آن پزشکان باید فقط در بخش دولتی یا خصوصی کار کنند و در عین حال دولت باید با افزایش پرداختی به پزشکان بخش دولتی انگیزه فعالیت آ‌نها را افزایش دهد نیز ما را در رسیدن به این هدف بزرگ کمک می‌کند.

وی ادامه داد: به این ترتیب فعالیت و زمانی که پزشکان و کارکنان نظام سلامت برای بخش دولتی می‌گذارند به مراتب بیشتر از گذشته می‌شود و مهمتر از همه اینکه با افزایش انگیزه پزشکان، آنان بیشتر در قبال مردم و بیماران احساس مسئولیت می‌کنند.

وی گفت: برنامه وزارت بهداشت در این مسیر این است که اختیارات ستاد وزارت بهداشت و دانشگاههای علوم پزشکی را به صف ارائه کنندگان خدمت و خود پزشکان ارائه کننده خدمت واگذار کند تا آنان بتوانند بخشهای خودشان را با اختیار ارتقا ببخشند و خدمات بهتری همراه با افزایش رضایتمندی مردم ارائه کنند.

طریقت منفرد افزود: مشکل اساسی مراکز ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی دولتی این است که اختیارات لازم را ندارند و متأسفانه در گذشته به این مسئله توجه کافی نشده است بنابراین به صورت جدی درصددیم که با تمرکززدایی و تفویض اختیارات این مشکل قدیمی و کهنه راحل کنیم.

سرپرست وزارت بهداشت در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس که آیا بر اساس قانون برنامه توسعه مبنی بر کاهش تصدی دولت و واگذاری خدمات به بخش غیر دولتی و نیز جایگاه وزارت بهداشت به عنوان تولیت و متولی برنامه ریزی و نظارت حوزه سلامت برنامه‌ای برای واگذاری برخی خدمات بهداشتی، درمانی یا آموزشی به بخش غیر دولتی ندارید، پاسخ داد: نه ما هیچ برنامه‌ای برای واگذاری خدمات به بخش غیر دولتی نداریم و بر عکس به دنبال تفویض اختیارات به صف خدمت دهندگان و تقویت مراکز دولتی هستیم.

وی گفت: سلامت یک وظیفه حاکمیتی است و هرگز حاکمیت و دولت از زیر بار این مسئولیت شانه خالی نمی‌کند و بنا داریم با تغییرات مدیریتی که در بخش درمان خواهیم داشت، در آینده نزدیک رضایت مردم را از خدمات درمانی بخش دولتی‌ ارتقا ببخشیم به طوری که مردم از اوایل سال آینده این تغییرات را احساس خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha