سلامت نیوز : اکبر نیک پژوه در گفت‌وگو با فارس در مورد ایجاد شبکه‌ ارتقای سلامت بیمارستانی اظهار داشت: شبکه ارتقای سلامت بیمارستانی 35 سال پیش در دفتر سازمان بهداشت جهانی شکل گرفت و بیمارستان قلب شهید رجایی سال گذشته به عضویت این شبکه در آمد.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان قلب شهید رجایی در محور تعامل با بیمار رتبه نخست حاکمیت بالینی کشور را کسب کرد افزود: شورای معین قطب‌های علمی پزشکی کشور در وزارت بهداشت مسئولیت ایجاد شبکه بیمارستانهای ارتقا دهنده سلامت را بر عهده بیمارستان شهید رجایی گذاشت.

نیک پژوه ادامه داد: این شبکه علاوه بر آنکه تلاش دارد تا بیمارستانها کار تشخیصی درمانی را به بهترین نحو ممکن انجام دهند، در حوزه ارتقای سلامت هم وارد خواهد شد.

مسئول فنی کلینیک پیشگیری و ارتقای سلامت بیمارستان قلب شهید رجایی گفت: در همین راستا امروز تفاهمنامه‌هایی با بیمارستان سینای اصفهان، شهید مدنی تبریز، بیمارستان علی اصغر، انستیتو روانپزشکی، بنیاد بیماری‌های نادر، مرکز تحقیقات کاردیوگرافی، مرکز تحقیقات نارسایی قلب و مراکز تحقیقات دانشگاه شریف، امیرکبیر و علم و صنعت برای تبادل اطلاعات و ارتقای شبکه سلامت به امضا می‌رسد.

به گفته نیک پژوه با امضای این تفاهمنامه‌ها زمینه اجرای استانداردهای سازمان بهداشت جهانی و استقرار آن در بیمارستاها امکانپذیر می‌شود.

رونمایی از نوآوری‌های مرکز آموزشی- درمانی قلب شهید رجایی خبر دیگری است که نیک پژوه عنوان کرد و گفت: با حضور رئیس علوم پزشکی تهران این ابداعت رونمایی می‌شود.

مشاوره پزشکی از راه دور، بستر سازی برای تله مدیسین، فرمولر فلب، نرم افزار تعیین تنگی عروق کرونر با استفاده از اطلاعات اولیه دموگرافیک، پرونده سلامت الکترونیک،دستگاه استخراج پارامترهای غیرخطی و اشوبگرانه الکتروگرام سطحیEKG داخل قلبی از روی سیگنال ابداعاتی هستند که در قالب کارگاه‌های آموزشی ارائه خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha