سلامت نیوز :این جمله را که خنده بر هر درد بی درمان دواست را بارها شنیده‌ایم اما گاهی گریه کردن نیز می‌تواند در کاهش استرس موثر باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ پزشکان و محققان مدت‌ها است که به اهمیت خندیدن برای سلامت قلب، افزایش سطح ایمنی بدن و درمان جراحت‌ها پی برده‌اند اما نتایج برخی از مطالعات دیگر نشان می دهد که گریه کردن در زمان داشتن استرس بهتر از آن است که ناراحتی‌ها و مشکلات خود را در درون‌مان پنهان و سرکوب کنیم.

نتایج مطالعه‌ای جدید در دانشگاه مینسوتای آمریکا نشان می‌دهد که گریه کردن می‌تواند روحیه 88.8 درصد از مردم را بهبود بخشد و می‌تواند در درمان بیماران، افزایش سطح ایمنی و کاهش سطح عصبانیت و استرس مفید باشد.

ویلیام فری یکی از متخصصان در این مطالعه خاطرنشان کرد: برخی مواقع انسان پس از گریه کردن حال خوبی پیدا می‌کند چرا که با این امر مشکلات و ناراحتی‌های خود را از درونش خارج می‌کند. همچنین ترکیبات مضری که ممکن است به دلیل داشتن استرس در بدن فرد تولید شوند با گریه کردن ناپدید شود.

این متخصصان معتقدند که گریه‌های احساسی منجر به ترشح هورمونی موسوم به «پرولاکتین» می‌شوند که احساسات تنش آور را کاهش می‌دهد و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha