سلامت نیوز : معاون پارلمانی وزارت بهداشت اظهار نظر درباره بودجه 92 حوزه سلامت در لایحه بودجه را منوط به تجزیه و تحلیل آن پس از تکثیر لایحه از سوی مجلس عنوان کرد و در عین حال گفت: دولت در جلسات متعدد قول داده بودجه بخش سلامت را بهتر از سایر بخش‌ها ببیند.

دکتر سیدرمضان محسن‌پور در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره بودجه حوزه سلامت در سال 92 گفت: تا زمانی که بودجه به مجلس داده نشود نمی‌توان درباره آن اظهار نظر کرد. دولت چهارشنبه هفته گذشته بودجه را تقدیم مجلس کرد. مجلس نیز باید لایحه را تکثیر کند و برای تجزیه و تحلیل در اختیار نمایندگان قرار دهد. آن زمان ما نیز یک نسخه را دریافت می‌کنیم و پس از تجزیه تحلیل، اطلاع رسانی می‌کنیم.

معاون پارلمانی وزیر بهداشت ادامه داد: در جلسات متعددی که در دولت برگزار ‌شد با توجه به شرایط تحریم کنونی و مبحث اقتصاد مقاومتی، دولت قول داد که وضعیت بودجه بخش سلامت را بهتر ببیند اما در مجموع باید منتظر ماند تا بودجه سلامت از لایحه درآید و پس از تحلیل، اطلاع رسانی کنیم.

وی درباره اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در بودجه پیشنهادی 92، گفت: از آنجا که اجرای برنامه پزشک خانواده در اولویت کار دولت و وزارت بهداشت قرار دارد به منظور آن که بتوانیم مطالبات قبلی‌مان را به نحوی جبران کنیم، 200 میلیارد تومان برای سال 91 در نظر گرفتند که حدود 120 میلیارد تومان آن را اختصاص داده‌اند.

معاون پارلمانی وزارت بهداشت گفت: برنامه پزشک خانواده در بودجه سال 92 نیز ردیف اعتباری می‌گیرد که هنوز رقم آن مشخص نیست. زمانی که این ردیف مشخص شد، در این زمینه نیز اطلاع رسانی می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha