شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۹
کد خبر: 68683

سلامت نیوز : یک جراح مغز و اعصاب می‌گوید: فردی که دچار مرگ مغزی می‌شود به هیچ عنوان به زندگی بازنمی‌گردد.

دکتر پرندوش سپهری در گفت وگو با (ایسنا) ، اظهار داشت: در صورت بروز مرگ مغزی، تمام فعالیت‌های الکتریکی مغز از بین می رود و هیچ فعالیتی در سلول‌های مغز مشاهده نخواهد شد.

وی ادامه داد: در اثر مرگ مغزی حتی جریان خون مغزی هم قطع می‌شود.

به گفته این پزشک متخصص، تشخیص مرگز مغزی باید به صورت دقیق و با استفاده از آزمایش‌ها و نوار مغز صورت گیرد.

سپهری با تاکید بر اینکه فردی که دچار مرگ مغزی شده بازگشت ندارد، خاطرنشان کرد: در مواردی که عنوان می‌شود بیمار مرگ مغزی به زندگی برگشته تشخیص اشتباه بوده و فرد دچار مرگ مغزی نبوده است.

این جراح مغز و اعصاب یادآوری کرد: افراد دچار مرگ مغزی که قرار است اعضاء آنها اهدا شود باید جوان باشند و ارگان‌های افراد مسن به دلیل آسیب و فرسودگی معمولا قابل استفاده نیست.

وی با اعلام اینکه میزان سالم ماندن اعضای بیمار مرگ مغزی بستگی به شرایط نگهداری وی دارد، افزود: اگر فرد در ICU نگهداری شود تا چند ماه می‌تواند در این شرایط به سر برد.

سپهری معتقد است: هرچه زمان نگهداری بیمار مرگ مغزی طولانی‌تر شود اعضای بدن وی دچار آسیب، حمله میکروب‌ها و یا عفونت خواهد شد و کم کم قابلیت استفاده ارگان‌ها از دست می رود.

به گفته این پزشک متخصص، بهترین زمان اهدا اعضاء افراد مرگ مغزی شده یک تا دو هفته اول است و بعد از آن اگرچه در صورت مساعد بودن شرایط می توان فرد را نگه داشت، اما قابلیت استفاده از ارگان‌های وی از دست می رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha