سلامت نیوز : کارشناس مسوول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره عرضه خشکبارهای مانده و کهنه در این ایام هشدار داد و توصیه کرد: هموطنان برای خرید این اقلام به واحدهای صنفی مراجعه کنند. خرید از دست‌فروش و دوره‌گرد تحت هر شرایطی ممکن است عوارض جسمی به دنبال داشته باشد.

مهندس قاسم قنبری در گفت‌وگو با (ایسنا)، با توجه به قرار گرفتن در آستانه عید نوروز و افزایش تقاضا برای خرید اقلام مصرفی بویژه مواد غذایی چون شیرینی‌ و خشکبار به ارائه توصیه‌هایی به مردم در حین خرید پرداخت و اظهار کرد: نه تنها به هنگام مراجعه به قنادی‌ها، بلکه لازم است مردم به هر مرکز خریدی که مراجعه می‌کنند توجه داشته باشند که وضعیت ظاهری کالای عرضه شده موید کیفیت آن است.

وی افزود: بنابراین شاید مردم به کارگاه قنادی یا آشپزخانه رستوران دسترسی نداشته باشند اما مشاهده وضعیت ظاهری همان سالن و مکان عرضه، رعایت بهداشت فردی، وجود کارت‌های بهداشت، نوع استفاده از وسایل چون دستکش یا انبرک به هنگام عرضه شیرینی‌ها، بهداشت فردی ارائه‌کنندگان خدمت، استفاده از کلاه، روپوش و پوشش متحدالشکل می‌تواند کمک‌کننده باشد و این رصد احتیاج به تخصص خاصی ندارد.

قنبری درباره عرضه خشکبارهای مانده و کهنه در این ایام هشدار داد و اظهار کرد: تکنیک‌های نمونه‌برداری مواد غذایی در این خصوص هنوز فراگیر نشده است. اما همواره توصیه می‌کنیم هموطنان به واحدهای صنفی مراجعه کنند. خرید از دست‌فروش و دوره‌گرد تحت هر شرایطی ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند.

وی اضافه کرد:‌ حداقل مزیت خرید از مراکز صنفی مجاز این است که خرید خشکبار از واحدهای صنفی، در صورت وجود مشکل قابلیت پیگیری از طریق شکایت را داراست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha