سلامت نیوز : یک متخصص ارتوپدی هشدار داد: استفاده متناوب از رایانه موجب بروز سندروم کمربند شانه‌ای می‌شود.

دکتر فردین میرزاطلوعی در گفت‌وگو با (ایسنا) ، با بیان این مطلب اضافه کرد: استفاده متناوب و مداوم از رایانه، موجب ایجاد سندروم کمربند شانه‌ای در کاربران می شود.

مدیر گروه ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: در این حالت، تاندون‌های نواحی شانه تحت فشار قرار گرفته و در برخی موارد شاهد پارگی‌های جزئی تاندون‌ها هستیم.

میرزاطلوعی با اشاره به اینکه پارگی‌های تاندون به صورت ناگهانی نیست که کاربر متوجه آن باشد، اذعان کرد: این پارگی‌ها اغلب به صورت میکروسکوپی بوده و فرد پس از مدتی متوجه شده و ممکن است در نهایت دچار محدودیت حرکتی شود.

وی تصریح کرد: بیشتر این عارضه ها بعد از 40 سالگی مشهود خواهد بود.

میرزاطلوعی با بیان اینکه زاویه بین بازو و بدن در هنگام استفاده از رایانه نباید بیشتر از 45 درجه باشد، تشریح کرد: طرز صحیح نشستن و ارتفاع کیبورد نسبت به دست ها به طوری که دست ها بالاتر قرار بگیرد می تواند تا حدودی از عوارض آن بکاهد.

مدیر گروه ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اسپاسم عضلانی و خستگی‌های زودرس را از دیگر عوارض استفاده متناوب از رایانه عنوان کرد.

وی همچنین گفت: مانیتور باید درست روبه روی صورت قرار داشته باشد تا فرد مجبور به خم کردن سر نباشد.

میرزاطلوعی با اشاره به اینکه برخی افراد مستعد زانو درد هستند، تصریح کرد: این افراد نباید زانوهای خود را در زمانی که در حال استفاده از رایانه هستند خم کنند.

مدیر گروه ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: کاربرانی که به طور مداوم از رایانه استفاده می‌کنند هر 10 دقیقه یک بار وضعیت نشستن خود را تغییر دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha