تعرفه کنونی حوزه سلامت با توجه به میزان تورم ها و افزایش قیمت ها مبلغ زیادی نیست.

تعرفه پزشکی پیشنهاد شده با تورم همخوانی ندارد/تشدید فشار بر بیماران با افزایش تعرفه‌ها

سلامت نیوز : عابد فتاحی در گفت‌ وگو با پانا در خصوص تعرفه های پزشکی در سال آینده، اظهار کرد: در تعیین تعرفه سال آینده باید حق بیماران و پزشکان رعایت شود، اما در تعرفه‌های کنونی حق بیمار و حق پرسنل حوزه سلامت رعایت نشده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: طبق قانون، تعرفه پزشکی در هیأت دولت باید تصویب شود، سپس از سوی وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی، تعرفه تعیین شده به استانداری استان‌ها اعلام و بعد از آن، این نهاد تعرفه را به مراکز بهداشتی ابلاغ ‌کند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس افزود: تعرفه کنونی حوزه سلامت با توجه به میزان تورم ها و افزایش قیمت ها مبلغ زیادی نیست.فتاحی با اعلام اینکه به طور حتم تعرفه پیشنهادی با تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی و دولت تطابق ندارد، گفت: افزایش تعرفه پزشکی تنها فشار بر بیماران را تشدید می‌کند.

وی تأکید کرد: بیمه‌ها و مسئولان حوزه بهداشت جامعه پزشکی باید وظیفه کاهش فشار ناشی از افزایش تعرفه پزشکی را بر عهده بگیرند.

 این نماینده مردم در مجلس نهم یادآور شد:‌ حق ویزیت پزشکان ما بسیار پایین است و  هم‌اکنون میانگین دریافتی پزشکان در کشورهای سطح پایینT بالاتر از ۱۰ دلار است، اما متأسفانه در کشور ما با تعیین تعرفه ۱۰ دلاری برای پزشکان مخالفت می‌شود، این در حالی است که کشور ما از نظر اعتبارات در سطح خوبی قرار دارد.

در همین شرایط حسن امامی رضوی معاون درمان وزارت بهداشت از افزایش 20 درصدی  تعرفه‌های خدمات درمانی و تشخیصی برای سال آینده خبر داد و گفت: البته با توجه به تورم حداقل ۳۹درصدی در حوزه سلامت دولت باید مابه‌التفاوت هزینه این بخش را به طور مستقیم به مراکز پزشکی دولتی پرداخت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha