یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۳
سلامت نیوز :  واکنش به خشم دیگران نیازمند آن است که آرامش خود را حفظ کنید و از این پیشامد وحشت نکنید. وقتی بدانید درد و رنج زیر خشم نهفته است، مهربان بودن آسان‌تر می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شرق ؛ باید بدانید که به طور معمول نیازهای شخص خشمگین برآورده نمی‌شود و او درست مانند کودکی کوچک به خاطر این واقعیت جلب توجه می‌کند. برای کمک به مدیریت ستیز و کشمکش بدون خشونت راه‌های زیر را امتحان کنید:

1- چیزهایی را که از آن شخص یا رابطه برایتان ارزشمند است تحسین و تایید کنید: نکته‌ای از آن فرد پیدا کنید که مورد تحسین است و آن را به راحتی بیان کنید: «من ارزش کارهایی را که انجام می‌دهی، می‌دانم.»

2- فرض نکنید واکنش بعدی آن شخص را می‌دانید: به جای گفتن عبارتی مانند: «من می‌دانم که تو گوش نمی‌کنی» جملاتی مثل «من قدر این را می‌دانم که می‌نشینم و صحبت می‌کنیم و خوشحالم که می‌توانیم در مورد عدم توافق‌مان بر سر دیر آمدن گفت‌وگو کنیم» را امتحان کنید.

3-بررسی کنید آن شخص ممکن است چه احساسی داشته باشد: نه فقط به کلمات بلکه به احساساتی که ممکن است پشت کلمات نهفته باشد به‌طور فعال گوش کنید. شخصی ممکن است رفتار تهاجمی داشته باشد و در عین حال در وجودش احساس آزردگی و ناراحتی کند.

4-با آن فرد طوری رفتار کنید که گویا رابطه خوبی دارید: همان‌طور که گوته می‌گوید: «مردم همان‌گونه که با آنها رفتار می‌کنید، می‌شنوند» وقتی با دیگران طوری رفتار می‌کنید که گویی ترسناک، احمق یا بی‌ملاحظه هستند، احتمالا این رفتارها را در آنان تقویت می‌کنید.

5- جملات درست را بپذیرید و تایید کنید: اگر حق با شما نیست، حالت دفاعی به خود نگیرید و تظاهر نکنید که شما درست می‌گویید. برای مثال فقط بگویید: «بله، می‌دانم که به خاطر نفرستادن آن پیغام، بی ملاحظه بودم» به جای اینکه از آن با جمله‌ای مانند «تو هم هیچ وقت پیغام‌های مرا نمی‌رسانی»، متقابلا دفاع کنید.

6-سوال مرتبط بپرسید اما مستقیما به مشکل اشاره نکنید: برای مثال به خدمه پرواز توصیه می‌شود از مسافران هواپیما که خشمگین هستند، سوالی مرتبط اما در حاشیه بپرسند، مانند «آیا شما امروز همسفر دیگری دارید؟» این نوع سوال‌ها تمرکز افراد را به سوی دیگری منحرف می‌کند و می‌تواند از خشم آنان بکاهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha