یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۷
کد خبر: 68732
سلامت نیوز :  رییس اتحادیه خشکبار و آجیل فروشان تهران از آغاز توزیع پسته مرغوب فندقی به قیمت 30 هزار تومان در واحدهای صنفی سطح شهر تهران خبرداد و گفت: واحدهای صنفی عرضه کننده با پارچه‌نوشته‌هایی در سطح شهر مشخص شده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از حمایت ؛ مصطفی احمدی از آغاز توزیع پسته تنظیم بازاری به قیمت 30 هزار تومان خبرداد و گفت: قرار بر این است که پسته فندقی درجه یک در نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا در سطح شهر تهران توزیع شود، ضمن اینکه واحدهای صنفی منتخب نیز از این پس، به عرضه پسته مرغوب به قیمت مصوب اقدام خواهند کرد.

رییس اتحادیه خشکبار و آجیل فروشان تهران افزود: مطابق با توافق های صورت گرفته با انجمن پسته ایران و اتحادیه صادرکنندگان خشکبار قرار بر این شد که پسته مورد نیاز مردم در ایام پایانی سال به قیمت مصوب 30 هزار تومان در نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا توزیع شود، این در حالی است که نظارت به نحوی صورت می‌گیرد که توزیع پسته درجه یک و مرغوب فندقی در این نمایشگاه ها انجام شود.وی تصریح کرد: در کنار توزیع این نوع پسته، قرار بر این شد که انواع دیگر پسته نیز با مرغوبیت مناسب با قیمت زیر 40 هزار تومان عرضه شود که در انواع مختلف پسته، قیمت متفاوت است، که البته قیمت بر حسب کیفیت کالا تعیین می‌شود.

قیمت آجیل 20 درصد کاهش می‌یابد
همچنین رییس اتحادیه آجیل و خشکبار گفت: مردم تصور نکنند پسته 60 هزار تومانی، باید به قیمت 30 هزار تومان در بازار عرضه شود، بلکه پسته فندقی صادراتی با ارزش 37 تا 38 هزار تومان 30 هزار تومان برای تنظیم بازار عرضه خواهد شد. علیرضا ارزانی در گفت و گو با ایسنا افزود: نرخ پسته را صادرات مشخص می کند. سال گذشته پسته در بازار جهانی 10 تا 11 دلار به فروش می‌رسید که قیمت آن با دلار آزاد 38 تا 40 هزار تومان است و امسال هم با همین نرخ فروخته می شود. وی با اشاره به کیفیت بالای پسته در بازارهای داخلی نسبت به پسته صادراتی خاطرنشان کرد: برخلاف سایرکالاهای صادراتی که در مقایسه با کالاهای مشابه داخلی شان از کیفیت بهتری برخوردارند، عرضه پسته در بازار خشکبار داخلی از کیفیت بالاتری در مقایسه با پسته صادراتی برخوردار است.

وی در خصوص کاهش قیمت آجیل گفت: قیمت آجیل تا شب عید 20 درصد کاهش خواهد یافت چرا که ما با واحدهای فروش رایزنی لازم را انجام داده ایم که قیمت ها را کاهش دهند تا مردم توان خرید را داشته باشند.رییس اتحادیه کشوری آجیل و خشکبار افزود: ما می توانیم جلوی گرانفروشی را بگیریم اما نمی توانیم جلوی گرانی کلاها را بگیریم. در بازار گران فروشی اتفاق نیفتاده است چرا که مردم توان خرید ندارند به همین دلیل فروشندگان برای فروش کالاهایشان تصمیم گرفته اند کالاهای خود رابا قیمت مناسب عرضه کنند.وی ادامه داد: قیمت تمام شده پسته، برای یک کشاورز بالای 26 هزار تومان بوده است و نمی توان گفت گران فروشی اتفاق افتاده است. کدام کشاورز مایحتاج زندگی خود را به قیمت سال گذشته تامین می‌کند که بخواهد پسته را به قیمت سال گذشته عرضه کند.

او در ادامه به مردم پیشنهاد کرد که به جای خرید پسته آجیل مخلوط خام 30 هزار تومانی، آجیل مخلوط درجه یک را به قیمت 35 هزار تومان خریداری کنند و همچنین خریدهایشان را به روزهای آخر عید موکول نکنند.ارزانی در خصوص نحوه نظارت در سطح کشور خاطرنشان کرد: از تمام اتحادیه های سطح کشور درخواست کرده ایم از بازرسان و افراد خوش نام و باسابقه صنفشان برای نظارت بر قیمت ها و کیفیت کالاها حتی در ایام تعطیل عید استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha