سلامت نیوز : نایب رییس انجمن ام اس گفت: با توجه به آن که یک سوم حملات مبتلایان به ام اس به علت ابتلا به عفونت رخ می‌دهد، لازم است این بیماران نکات بهداشتی را به منظور پیشگیری از ابتلا به عفونت‌های ویروسی فصل بهار رعایت کنند.

دکتر محمدعلی صحرائیان در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان اینکه مبتلایان به ام اس منعی برای مسافرت ندارند، اظهار کرد: لازم است این بیماران داروهای خود را طبق نظر پزشک همراه خود ببرند و مصرف کنند. علاوه بر آن غذاهای خود را از اماکن بهداشتی تهیه کنند، چرا که عفونت‌های روده‌ای بیش از سایر افراد بر آنان تاثیر منفی می‌گذارد.

وی در ادامه گفت: مبتلایان به ام اس باید کمتر مواد غذایی پرچرب مانند تنقلات پرچرب و شیرینی خامه‌ای را مصرف کنند. علاوه بر آن خواب کافی و ورزش مناسب را در طول تعطیلات نوروز در برنامه خود بگنجانند.

نایب رییس انجمن ام اس افزود: با توجه به اینکه در فصل بهار هوا گرم‌تر می‌شود مبتلایان به ام‌ اس باید برای پیشگیری از ابتلا به حملات این بیماری از فعالیت‌های سنگین در گرما پرهیز کنند.

صحرائیان در پایان اظهار کرد: لازم است همانند سایر اوقات سال در تعطیلات نوروز، مبتلایان به ام اس کمتر مضطرب شوند و از استعمال دخانیات خودداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha