سلامت نیوز : هر جای شهر که قدم می گذاری دکل‌های مخابراتی می بینید که در حال خودنمایی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ بیش از یک دهه است که تلفن همراه در کشور توسعه زیادی پیدا کرده است و برای اینکه این وسیله ارتباطی به خوبی کار کنند باید دکل‌های مخابراتی نصب شود که جانمایی آنها اصلا در شهر درست نیست.

به گفته کارشناسان و محققان، دکل‌های مخابراتی نصب شده در شهرهای بزرگ ایران، موجب بروزاختلالات خونی و مغزی  در بدن شده و برخی از پزشکان معتقدند که این آنتن‌ها سرطان زاست و خطرات زیادی برای شهروندان دارد ولی مسئولان این موضوع را رد می کنند .

 بر اساس این گزارش، به طور متوسط در کشور هر آنتن تلفن همراه می‌تواند دو هزار مشترک را تحت پوشش قرار دهد و تعداد این دکل ها بسیار زیاد است و باعث نابسامانی در شهر شده و خطراتی نیز برای شهروندان دارد.

در پایتخت  برای انتقال سیگنال و فرکانس از شبکه کابلی و فیبر نوری استفاده می‌شود و اگر آنتن‌ها ساماندهی نشود تهران تبدیل به جنگلی از دکل‌های مخابراتی می شود.

 علی‌رضا اردوبای مدیر عامل شرکت ارتباطات شهر از شناسایی دکل های مخابراتی در شهر خبر داد و گفت:برخی از دکل مخابراتی غیر مجاز جمع‌آوری شده  و با دکل‌های غیرمجاز مانند ساخت وسازهای غیر مجاز برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از تبدیل تهران به جنگلی از دکل‌های فلزی سازمان‌های متفاوتی در این کمیته جانمایی و اجازه نصب دکل‌ها را بررسی می‌کنند.

وی با تأکید بر زیباسازی دکل‌ها در شهر گفت که در برخی از پارک‌ها این دکل‌ها مشابه درختان شده‌اند تا آنجا که شهروندی برای نصب آنتن بر روی درخت با سامانه اعتراضات مردمی شهرداری تماس گرفته بود.

 وی افزود: با توجه به استاندارهایی که برای نصب آنتن‌های BTS در نظر گرفته شده است تمامی سایت‌های تهران بازنگری خواهد شد و در صورت احراز صلاحیت‌های لازم مجوز برای آنها صادرخواهد شد.

 وی عنوان کرد: در صورتی که سایت‌های موجود نتوانند مجوز  لازم را کسب کنند  مطابق با قانون ماده 100 ، پس از بررسی قضایی دستور جمع‌آوری آنها از سوی شهرداری صادر خواهد شد.

کلان شهر تهران تبدیل به جنگلی از دکل‌ها و دوربین ها شده و حتی این دکل‌ها پرندگان شهر را فراری داده‌اند.

معصومه ابتکار عضو شورای اسلامی شهر گفت که کارشناسان در استفاده از فیبر نوری اتفاق نظر دارند. شهرداری تهران امکاناتی در اختیار دارد که می‌تواند به توسعه این شبکه کمک کند و شورای شهر نیز می‌تواند در این زمینه کمک کند.

وی ادامه داد: به جز دکل‌های تلفن همراه، دکل‌های رادیویی، ما دوست نداریم شهر تهران مانند جنگل فلزی به چشم بیاید. سعی فراوانی در زیباسازی دکل‌های تلفن‌های همراه در بوستان‌ها انجام داده‌ایم.

وی یادآور شد: اگر قرار باشد که هر دستگاهی با میل خود در هر کجای شهر که بخواهد دکل و دوربین نصب کند، موجب نابسامانی است.

همچنین مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در این باره گفته است که قصد نداریم از نصب دکل‌ها جلوگیری کنیم، بلکه خواستار رعایت چارچوب قانونی در این موضوع هستیم.

وی ادامه داد: علیرغم مصوبه شورای شهر در خصوص ساماندهی دکل‌ها، هم اکنون در شهر بدون مجوز دکل‌های مخابراتی نصب می‌شود و شهرداری تهران باید از ادامه این رویه هرچه زودتر جلوگیری کند.

چمران به مضرات آنتن‌های BTS تلفن همراه اشاره کرد و گفت: ما این موضوع را همچنان پیگیری کرده و از نظرات کارشناسان این حوزه استفاده می کنیم تا با ساماندهی این موضوع و مدیریت آن بسیاری از آسیبهای حل شود.

مسئولان معتقدند که این دکل‌ها در مناطق مسکونی نیست ولی با گشتن در شهر می تونان این آنتن ها را دید که درمناطق مسکونی نصب شده است.شهرداری مدتی است به منظور زیباسازی در این موضوع ورود پیدا کرده ولی اختلاف نظرهای در این بین وجود دارد و همچنان این مشکل در شهر باقی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha