یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۰
کد خبر: 68783

سلامت نیوز : برلیانت بزرگمهر در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: پیتزا به علت داشتن سوسیس، کالباس، پنیر پیتزا و نمک بالا می‌تواند عوارض نامطلوبی برای بدن ایجاد کند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی افزود: این عوارض نامطلوب می‌تواند به صورت مشکلات قلبی، عروقی و فشار خون پدیدار شود.

وی گفت: چرا باید از پیتزای بیرون استفاده کرد. افراد می‌توانند پیتزا را در منزل و با موادی که بی‌ضرر باشد تهیه کنند و از خوردن آن لذت ببرند.

بزرگمهر افزود: با استفاده از گوجه، پیاز، هویج، گل کلم، نخود سبز و ذرت می‌توان یک پیتزای سبزیجات سالم تهیه کرد.

وی در پاسخ به پرسش فارس مبنی بر مصرف پنیر پیتزا گفت: به جای استفاده از پنیر پیتزا که چربی بالایی دارد و به بالا رفتن چربی و ایجاد بیماری قلبی و عروقی منجر می‌شود می‌توان از پنیرهای رژیمی کم چرب استفاده کرد.

این متخصص تغذیه ادامه داد: پنیرهای رژیمی را می‌توان با کمی آب رقیق کرد و بعد روی سبزیجات آماده شده ریخت؛ مسلماً مزه خوبی خواهد داشت.

بزرگمهر گفت: متأسفانه در پیتزای بیرون، از سوسیس، کالباس و گوشت چربی‌دار به وفور استفاده می‌شود که می‌توان در منزل به جای آن از گوشت قرمز بدون چربی یا گوشت مرغ به میزان مجاز استفاده کرد.

این متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی با بیان اینکه میزان نمک مصرفی در پیتزاهای بیرون زیاد است، گفت: مصرف زیاد نمک می‌تواند به فشار خون بالا بینجامد.

وی در ادامه به افرادی که اصرار دارند از پیتزای بیرون استفاده کنند پیشنهاد داد: حداکثر ماهی یک بار از پیتزاهای آماده استفاده کنید و موقع سفارش پیتزا تذکر دهید که نمک اضافه بر روی پیتزا نریزند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha