سلامت نیوز : پرویز طوسی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: تاتو در واقع وارد کردن مواد رنگی مختلف به داخل پوست است.

این متخصص پوست گفت: تاتو از قدیم‌الایام وجود داشته چرا که در آن ایام با تاتو علامتی ایجاد می‌کردند که نشان‌دهنده تعلق فرد به قبیله،  گروه یا دسته خاصی بوده است اما امروزه تاتو را بسیاری از افراد به دلیل آنکه از مسئله روحی رنج می‌برند یا مشکل شخصیتی دارند استفاده می‌کنند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه با بیان آنکه تاتو می‌تواند هم حساسیت‌زا باشد و هم عفونت ایجاد کند، افزود: عفونت‌های میکروبی و قارچی می‌تواند بر اثر استفاده از سوزن یا رنگ آلوده وارد پوست شود.

این متخصص پوست گفت: غیر از عفونت‌ها تاتو می‌تواند آلرژی‌زا هم باشد و در محل تاتو خارش، تورم و ضایعاتی پدیدار گردد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: غیر از حساسیت‌ها و بیماری‌های ذکر شده به دلیل آنکه کنترل کافی در این امر وجود ندارد در مراکز تاتو از سوزن‌ها و رنگ‌ها به طور یکبار مصرف و برای یک نفر استفاده نمی‌کنند و ممکن است فرد بر اثر تاتو مبتلا به هپاتیت، ایدز، سل و بیماری‌های دیگر شود.

طوسی با بیان اینکه برداشتن و پاک کردن تاتو مشکل است، افزود: قبلاً برای پاک کردن تاتو از جراحی استفاده می‌شد اما امروزه از لیزر برای پاک کردن آن استفاده می‌شود. در بعضی موارد نمی‌توان تاتو را به طور کامل پاک کرد و متأسفانه عوارضی بر جای خواهد گذاشت.

این متخصص پوست، مو و زیبایی به زنان پیشنهاد داد: می‌توان به جای تاتو از یک مداد آرایشی استفاده کنند تا هر وقت پشیمان شدند یا از رنگ یا مدل تاتو خوششان نیامد به راحتی آن را پاک کنند و دچار عوارضی مثل زخم و جوش نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha