سلامت نیوز : مصطفی محمدنجار امروز در مراسم افتتاح مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب استان کرمان (موضوع ماده 16 اصلاحیه قانون مبارزه با مواد مخدر) با بیان اینکه در مجموع ۳ هزار و 940 مرکز مجاز درمان و کاهش آسیب مواد مخدر در سطح کشور فعال است، گفت: تعداد معتادان زیر پوشش این مراکز در سطح کشور 657 هزار نفر می‌باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی افزود: بخشی از سرقت‌ها و جرایم خرد با اعتیاد ارتباط دارد و با جمع‌آوری معتادان و تلاش برای درمان آنها، امنیت و احساس امنیت نیز افزایش خواهد یافت.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کاهش 28 درصدی مرگ و میر ناشی از سوء مصرف مواد مخدر در کشور خبر داد و گفت: هم اکنون 15 مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان (حسب ماده 16 قانون) در سطح کشور در حال فعالیت هستند.

محمدنجار در ادامه، راه‌‌اندازی مراکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان را فرصت مناسبی دانست که افراد معتاد با استفاده از آن بتوانند سالم به جامعه بازگردند.

وی ادامه داد: طی دو سال اخیر، 25 هزار نفر در مراکز درمان و کاهش آسیب ماده 16 قانون، اقدام به ترک مواد مخدر کرده‌اند و تاکنون بر اساس مصوبه هیئت وزیران، ۵ درصد از بودجه اشتغال کشور به اشتغال بهبودیافتگان اختصاص می‌یابد که در این رابطه کارهای خوبی در حال انجام است.

محمدنجار با تأکید بر اینکه نگاه به فرد معتاد باید اصلاح شود، تصریح کرد:‌ در قانون از معتاد به عنوان بیمار یاد شده که باید زمینه اصلاح و بازگشت وی به جامعه و خانواده‌اش به خوبی فراهم شود.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان داشت: وجود آسیب اجتماعی بیانگر وجود نقطه ضعف‌هایی در کارهاست که در صورت مشاهده آن، تمام مردم از جمله مسئولان، اندیشمندان و علما باید برای رفع نقطه یا نقاط ضعف اقدام کنند.

محمدنجار در ادامه، اعتیاد را عامل از بین برنده نهاد خانواده به عنوان مقدس‌ترین نهاد در جامعه ذکر کرد و افزود: باید در راستای پیشگیری از این معضل و با استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت مردمی اقدام شود.

وی تصریح کرد: ‌در حوزه مقابله با مواد مخدر مشکل مالی نداریم و این بخش نیازمند همت هر چه بیشتر است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در این مراسم، با اهدای لوح از استاندار، فرمانده انتظامی، فرماندار کرمان، مدیرکل بهزیستی و رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و سایر اعضای شورای هماهنگی استان کرمان به دلیل اقدامات انجام شده در حوزه مقابله با مواد مخدر در این استان قدردانی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha