براساس گزارش رئیس سازمان بازرسی كشور، شكایت از وزارت بهداشت در سال 85 نسبت به سال قبل از آن 40 درصد كاهش یافته است.

احمد نجابت در گفت‌و‌گو با فارس‌ افزود: كاهش شكایات‌‌ از وزارت بهداشت ناشی از فعالیت پرسنل دلسوز بهداشتی ـ درمانی دولتی در تمام سطوح است با این حال به گفته وزیر بهداشت هنوز با وضعی كه شایسته نظام جمهوری اسلامی باشد، فاصله داریم.
وی اضافه كرد: متأسفانه به علت هزینه‌های بالای درمان، طبقه متوسط به پائین جامعه برای تأمین هزینه‌های درمان دچار مشكل است اما این از افتخارات نظام است كه وزارت بهداشت در این مدت دو ساله توجه ویژه‌ای به مناطق محروم داشته است به عنوان مثال سال گذشته 12 میلیارد تومان تجهیزات پزشكی برای یك استان محروم مانند اردبیل خریداری شد.
وی گفت: وزارت بهداشت در توزیع 3 هزار پزشك متخصص از سال گذشته اولویت اول را اعزام آنان به مناطق محروم قرار داده است كه قطعاً حضور این متخصصان تأثیر خود را در ارتقای سطح خدمات سلامت به مردم نشان می‌دهد اما هنوز باید خیلی كار كنیم تا رضایتمندی مردم بالا برود.
رئیس دفتر ارزیابی و رسیدگی به شكایات وزارت بهداشت اضافه كرد: هر ماه بیش از هزار شكایت، تقاضا، درخواست و به طور كلی ارجاع در موضوعات مختلف به این دفتر واصل می‌شود كه از طرق مختلف است و ما در این اداره با نگاه علاج جویانه به تمام این نامه‌ها جواب می‌دهیم.
وی گفت: در صورتی كه درخواست‌ها قانونی باشد حتماً رسیدگی می‌شود، هر جا حقی پایمال شده باشد حتماً پیگیری می‌كنیم و تا حق افراد را نگیریم، موضوع را رها نمی‌كنیم، هیچ شكایتی در صورتی كه به این دفتر ارجاع شود، بدون پاسخ نمی‌ماند حتی اگر خواست افراد غیرقانونی باشد باز هم به صورت تلفنی یا كتبی به آن جواب می‌دهیم و توضیح می‌دهیم كه این درخواست عملی نیست.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha