سلامت نیوز : مجیدرضا فرخی اظهار داشت: انجام این عمل جراحی با توجه به تهیه دستگاه استریوتاکسی جدید و تامین نقائص موجود امکان‌پذیر شد که این دستگاه با حمایت‌های بی‌دریغ رئیس دانشگاه، معاونت درمان و اداره تجهیزات پزشکی تهیه شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با اشاره به اینکه این جراحی توسط علی رزمکن انجام شده است در زمینه شیوه عمل، اظهار داشت : در این عمل جراحی، نصب فریم بر روی سر بیمار در بخش جراحی مغز و اعصاب صورت گرفت و سپس بیمار به «سی تی اسکن» و MRI منتقل و تصویربرداری با پروتوکل ویژه از سر بیمار و فریم و جعبه اندیکاتور «سی تی اسکن» و MRI انجام شد.

فرخی اضافه کرد: در مرحله بعد، planning با استفاده از نرم‌افزار ویژه StereoNauta برای تعریف محور مختصات جدید، تعیین مختصات سه‌بعدی هدف، یافتن بهترین و امن‌ترین trajectory در وارد کردن سوزن بیوپسی (به منظور پرهیز از ساختارهای حساس و عروق) صورت پذیرفت.

وی اضافه کرد: سپس بیمار به اتاق عمل منتقل شد و در بیهوشی عمومی، عمل بیوپسی از ضایعه کوچک ناحیه کپسول داخلی وی انجام شد که لازم به ذکر است که امکان انجام بیوپسی از ضایعاتی تا این حد کوچک تاکنون امکان پذیر نبوده و استفاده از MRI این عمل را ممکن کرده است.

فرخی ادامه داد: امیدوارم با توجه به تعداد بسیار بیماران در لیست انتظار برای بیوپسی استریوتاکتیک، و همچنین با در نظر گرفتن ضرورت بهره‌مندی از اتاق عمل در ساعات خاص، بتوان با تامین اتاق عمل‌های بیشتر برای این عمل، امکان بهره‌مندی سایر بیماران را از این عمل جراحی فراهم کرد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که به زودی نخستین اعمال جراحی فانکشنال مغزی را بر روی بیماران روان‌پزشکی و اختلالات حرکتی که در منطقه و کشور کم‌سابقه و گاهی بی‌سابقه است، در بیمارستان نمازی به انجام برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha