سلامت نیوز : بیماری که هفته گذشته تحت عمل پیوند دست در بیمارستان 15خرداد قرار گرفت در حال حاضر در شرایط ایزوله قرار دارد و خون رسانی به عضو پیوندی به صورت طبیعی در وی جریان دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ بیماری که از ناحیه مچ دست مصدوم و منجر به قطع دست وی شده بود، هفته گذشته تحت عمل جراحی قرار گرفته بود که پس از گذشت 3 روز وضعیت وی مطلوب گزارش شده است.

این بیمار در حال حاضر در بیمارستان پانزده خرداد در شرایط ایزوله بستری است و داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی دریافت می کند.

بر اساس اعلام ایستگاه پرستاری بیمارستان 15 خرداد، با گذشت چند روز از عمل جراحی گرما و رنگ پوست دست پیوند زده شده طبیعی است و خون رسانی دست به صورت طبیعی جریان دارد.

اولین پیوند دست خاورمیانه در ساعت 5 صبح روز چهارشنبه 9 اسفندماه در بیمارستان 15 خرداد انجام شد. دست اهدا شده مربوط به جوان 25 ساله‌ای است که در تصادف رانندگی دچار مرگ مغزی شده بود.

بیمار گیرنده دست نیز با نام اسکندر مقدمی فردی 38 ساله است که 6 سال قبل مچ دست وی قطع شده بود.

این عمل پیوند با همکاری 2 بیمارستان مسیح دانشوری و پانزده خرداد انجام شد به گونه‌ای که فرد مرگ مغزی از بیمارستان مسیح دانشوری به بیمارستان پانزده خرداد منتقل و در این بیمارستان عمل پیوند صورت گرفت.

تحقیقات برای پیوند این عمل جراحی از 11 سال قبل آغاز شده بود و در ادامه این تحقیقات با رضایت خانواده فرد دچار مرگ مغزی و همچنین دریافت مجوزهای شرعی این عمل پیوند انجام شد.

پیش از این نیز دکتر علی اکبر ولایتی- رئس بیمارستان مسیح دانشوری از موفقیت 70 درصدی پیوند دست در بیمارستان پانزده خرداد خبر داده و اعلام کرد: در این عمل به طور همزمان پیوند شریان، اعصاب دست، استخوان و پوست صورت گرفته است.
 

وی با اشاره به نحوه اجرای این عمل اظهار داشت: در این عمل به طور همزمان رگ‌ها، اعصاب، استخوان‌ها، چربی و پوست به بیمار پیوند زده شد.

وی با تاکید بر موفقیت آمیز بودن این پیوند، یادآور شد: بعد از جریان یافتن خون در رگ‌های دست پیوندی، عصب‌ها و نسوج دست هم پیوند خوردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha