سلامت نیوز :  سازمان پزشکی قانونی کشور به استناد آمار موجود در این سازمان در خصوص روند رو به رشد تلفات حوادث ناشی از کار در سال‌های اخیر هشدار داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور در سه سال اخیر آمار تلفات حوادث ناشی از کار روند افزایشی داشته به نحوی که در سال ۱۳۹۰ این آمار یکهزار و ۵۰۷ نفر بوده در حالی‌که تنها در ده ماهه سال جاری این آمار به یکهزار و ۵۱۷ نفر افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش آمار مرگ و میر حوادث ناشی از کار در سال ۱۳۸۹، یکهزار و ۲۹۰ نفر (۱۹ زن و یکهزار و ۲۷۱ مرد)، بوده که با ۱۶. ۸ درصد افزایش به یکهزار و ۵۰۷ نفر (۲۰ زن و یکهزار و ۴۸۷ مرد) در سال ۱۳۹۰ و یکهزار و ۵۱۷ نفر (۲۰ زن و یکهزار و ۴۹۷ مرد) در ده ماهه سال جاری رسیده است.

افزایش موارد سقوط از بلندی

بر اساس آمارهای سازمان پزشکی قانونی کشور، در سال‌های اخیر موارد سقوط از بلندی در حوادث ناشی از کار با افزایش قابل توجهی مواجه بوده است، این آمار در سال ۱۳۸۹، ۴۳۴ نفر (دو زن و ۴۳۲ مرد) بوده اما در سال ۱۳۹۰ به ۵۷۱ مورد (سه زن و ۵۶۸ مرد) و در ده ماهه سال جاری به ۶۵۸ مورد (پنج زن و ۶۵۳ مرد) رسیده است.

لازم به ذکر است سقوط از بلندی عمدتا در حوادث ناشی از کار بیشترین رقم را به خود اختصاص می‌دهد.

همچنین در سه سال اخیر آمار مرگ‌های ناشی از برق گرفتگی در محل کار رشد چشمگیری داشته به نحوی که این آمار در سال ۱۳۸۹، ۱۷۳ مورد (۱۷۲ مرد و یک زن)، در سال ۱۳۹۰، ۱۸۷ مورد (۱۸۴ مرد و سه زن) و در ده ماهه سال جاری ۲۴۷ مورد (۲۴۶ مرد و یک زن) بوده است.

یادآور می‌شود حوادث ناشی از کار مواردی همچون سقوط از بلندی، برخورد جسم سخت، سوختگی، برق‌گرفتگی، مسمومیت با گاز، غرق‌شدگی، کمبود اکسیژن و سایر موارد را در بر می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha