سلامت نیوز : دکتر ˈعلی محمد امراللهی ˈ در گفت و گو با ایرنا افزود : در حال حاضر 150 شرکت ایرانی در عرصه تولید تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی فعال هستند . این شرکت ها عضو انجمن تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی هستند و باید در ارایه محصولات خود تمام استانداردهای بین المللی را رعایت کنند .

وی خاطرنشان کرد : این شرکت ها باید پس از تولید محصول و قبل از ارایه آن به بازار از وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تاییدیه کسب کنند. کارشناسان وزارت بهداشت از همه نظر این تجهیزات تولیدی داخل را بررسی و نظر کارشناسی خود را ارایه می دهند و در صورتی که محصول کیفیت لازم را نداشته باشد از تولید آن جلوگیری می کنند.

به گفته وی با فعالیت این شرکت ها کشور به سمت کاهش واردات تجهیزات پزشکی حرکت خواهد کرد .

عضو هیات مدیره انجمن تولید کنندگان تجهیزات پزشکی در مورد برگزاری شانزدهمین نمایشگاه تجهیزات پزشکی (ایران هلث ) گفت : در این نمایشگاه آخرین دستاوردها و نوآوری های تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی به نمایش در می آید .در این نمایشگاه تولید کنندگان داخلی و شرکتهایی از کشورهایی چون ترکیه، تایوان، چین ، هند و روسیه شرکت می کنند.

امراللهی اظهار داشت :عمده ترین هدف از برپایی نمایشگاه تجهیزات پزشکی ایران هلث نمایش توانمندی متخصصان و تولیدکنندگان داخلی در عرصه تجهیزات پزشکی ، دنداپزشکی و آزمایشگاهی است. تولیدکنندگان داخلی به دلیل تحریم و محدودیت های ارزی و وارداتی در تلاش هستند که به مردم نشان دهند که قادر به تولید و تامین بسیاری از اقلام پزشکی در داخل کشورهستند و این تحریم ها فرصت نوآوری و تولید بیشتر را برای تولید کننده داخلی فراهم کرده است .

شانزدهمین نمایشگاه ایران هلث از 28 تا 31 اردیبهشت ماه سال 92 در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha