سلامت نیوز : تریاک، هرویین، ماری‌جونا و... اینها مخدر‌های مرگباری هستند که هر روزه در سراسر جهان ده‌ها و صد‌ها انسان را به کام مرگ می‌کشانند، مخدر‌هایی که علت اصلی بسیاری از جنایت‌ها و فجایع هستند اما این مواد مخدر با‌وجود آنکه بسیار مرگبار هستند اما باز هم در مقابل مخدر‌های مرگبار دست‌سازی که قاچاقچیان روانه بازار می‌کنند چندان کشنده به حساب نمی‌آیند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین ؛ امروزه قاچاقچیان و تبهکاران برای آنکه پول بیشتری به جیب بزنند، انواع مختلفی از مخدر‌های دست‌ساز را در آشپزخانه‌های خانگی ساخته و روانه بازار می‌کنند، مخدر‌هایی که حتی یک بار مصرف آنها می‌تواند فرد را به کام مرگ بکشاند. این گزارشی است از مرگبار‌ترین مخر‌های دست‌ساز دنیا.

کروکودیل
در میان داور‌های دست‌ساز و خانگی، کروکودیل یکی از وحشتناک‌ترین آنها به حساب می‌آید. این ماده مخدر تاثیری سه برابر هروئین داشته و قیمت بسیار پایینی دارد.

کروکودیل از ترکیب چند دارو با مواد شوینده خانگی و بنزین ساخته می‌شود. استفاده از این ماده مخدر باعث می‌شود تا رنگ پوست تغییر کرده و پوسته‌هایی مانند پولک روی پوست ایجاد شود و همین دلیل باعث شده تا نام این ماده مخدر کروکودیل باشد.

بر اثر استفاده از این ماده، تمام قسمت‌های بدن حتی رگ‌ها پوسیده شده و در مواردی استخوان‌ها نیز نمایان می‌شوند، این ماده مخدر خطرناک‌ترین ماده مخدر در سراسر دنیا اعلام شده است به طوری که میزان مرگباری آن 10 برابر دیگر مواد مخدر است.

علف شیطان
علف شیطان ماده مخدر بسیار خطرناکی است که از نوعی علف هرز ساخته می‌شود. این ماده مخدر برای اولین بار در یک کارخانه سبزیجات خشک در برزیل به صورت پنهانی ساخته شد، اما پس از مدتی پلیس متوجه موضوع شده و این کارخانه برای همیشه تعطیل شد.

طبق تحقیقات انجمن حقوق بشر برزیل، این دارو بسیار مرگ‌آور اعلام شده است زیرا گروهی که در ساخت آن استفاده می‌شود، همان گیاهی است که برای ساخت سم موش‌های موذی از آن استفاده می‌شود.

اگر این ماده مخدر با الکل مصرف شود در همان بار اول باعث ایست قلبی و مرگ می‌شود، به طور کلی استفاده از علف شیطان در مدت کوتاهی ماهیچه‌های قلب را تضعیف کرده و خون‌رسانی به بدن دچار اختلال شدید می‌شود، در نتیجه مصرف کننده دچار سکته قلبی خواهد شد که بیشتر مواقع زنده ماندنش غیر‌ممکن است.

در سال 2011 دو جوان 18 ساله در مادرید به خاطر استفاده از علف شیطان در همان بار اول جان خود را از دست دادند، فروشنده که یکی از دوستان آنها بود این ماده را در خانه ساخته و مجانی به آنها داده بود. از آن به بعد دولت اسپانیا دستور داد تا این گیاه در سراسر کشور از بین برده شده و هر مزرعه‌ای که این علف هر دیده شود صاحب آن مجرم شناخته شود.

هروئین پنیری
هرویین به تنهایی ماده مخدر بسیار خطرناکی به حساب می‌آید چه برسد به اینکه با مواد دیگری نیز مخلوط شود.

هرویین پنیری ترکیبی مرگبار از هروئین و چندین داروی دیگر است، این ماده مخدر در سال 1990 بیشترین علت مرگ و میر جوانان و نوجوانان در تگزاس به حساب می‌آمد، به طوری که در هر ماه، 20 نفر بر اثر استفاده از این ماده جان خود را از دست می‌دادند، هرویین پنیری باعث ایجاد اختلالات روانی شده و در نهایت مغز را کوچک و کوچک‌تر می‌کند.

این مخدر مرگبار امروزه هم یکی از مواد مخدر دست‌سازی است که در بیشتر محله‌های فقیر‌نشین آمریکا یافت شده و در هر هفته جان 2 تا 3 نفر را می‌گیرد.

معتادان این ماده تا 15 بار در روز از این ماده استفاده می‌کنند، همچنین بسته‌بندی‌های جذاب آن را با طرح‌هایی از شخصیت‌های کارتونی و قیمت 2 دلاری هر بسته، دلیل اصلی استفاده نوجوانان از هرویین پنیری است.

«دیوید کاناتا» پسر 16 ساله دالاسی بود که پس از چند بار استفاده از این ماده مخدر، به مدت 6 ماه دچار بیماری روانی شد، مدتی بعد دیوید از خانه خارج شد و ناگهان ناپدید شد، پس از چند هفته جست‌وجو، بالاخره والدین او جسدش را در خیابان پیدا کردند.

کریستال
در سپتامبر 2012 شرکت‌های دارویی ایرلند، استفاده از نوعی داروی مسکن را که برای ساخت ماده مخدر کریستال استفاده می‌شد، ممنوع‌ اعلام کردند. طبق تحقیقات مشخص شد ماده مخدر کریستال که به صورت دست‌ساز و خانگی ساخته می‌شود، بسیار مرگ‌آور بوده و در مدت کمتر از یک سال می‌تواند یک فرد کاملا سالم را از پای در آورد. ماده مخدر کریستال باعث خشک شدن و ریختن پوست بدن، ایجاد زخم، پوسیدن و افتادن دندان‌ها، تب شدید و در نهایت ایست قلبی می‌شود. این ماده مخدر بسیار توهم‌زا بوده و موجب ایجاد اختلالات روانی می‌شود. به طوری که فرد‌گاهی دچار جنون آنی شده و ممکن است هر کاری از او سر بزند، از جمله قتل.

در ساخت کریستال به غیر از دارو از مواد خطرناکی مانند بنزین و باتری‌های لیتیومی نیز استفاده می‌شود که اگر فرد را نکشند، باعث معلولیت او تا آخر عمر خواهند شد. در سال 2011، پلیس نیویورک موفق به پیدا کردن 45 آزمایشگاه مخفی شد که ماده مخدر کریستال در آنها ساخته می‌شد. جرم ساخت و استفاده از این ماده در آمریکا برابر با جرم قتل عمد به حساب آمده و حکم اعدام دارد.


پاکو
 پاکو ماده مخدری است که از ترکیب چند ماه شیمیایی با کوکائین ساخته می‌شود. این ماده آنقدر خطرناک است که میزان اعتیاد‌آوری و مرگ‌آور بودن آن چندین برابر کراک اعلام شده است.

تمام کسانی که از پاکو استفاده می‌کنند از میزان خطرات آن به خوبی آگاهند به طوری که آن را «زندگی مرگبار» می‌نامند. ادواردو کالینا، دارو‌شناس اهل آمریکای جنوبی می‌گوید: «پاکو به طور مستقیم روی قسمتی از مغز تاثیر می‌گذارد که شخصیت و احساسات را کنترل می‌کند، به همین دلیل فرد مصرف‌کننده پرخاشگر، متوهم و در نهایت دیوانه خواهد شد.»

مصرف‌کنندگان پاکو دیگر قادر به خوردن و آشامیدن نیستند، زیرا این ماده روی معده و روده‌هایشان تاثیر می‌گذارد و به همین دلیل آنها نمی‌توانند مواد غذایی را در معده خود تحمل کرده و تنها چند ثانیه پس از خوردن و آشامیدن، دل درد‌های شدید و غیر قابل تحملی خواهند داشت. پاکو حتی باعث بی‌خوابی شده و ممکن است مصرف‌کننده تا 3 روز هم نتواند لحظه‌ای بخوابد. یکی از مصرف‌کنندگان پاکو می‌گوید: این ماده آنقدر درون بدن مرا تخریب کرده بود که هنوز پس از 18 ماه ترک، قادر به خوردن و آشامیدن نیستم.»

کرانک
نیمه شب 17 ژانویه 2012 بود که «جر‌الدین گاهیار» ناگهان از خواب بیدار شد و همسر خود پاکی دیاز را کبود و بی‌جان دید. پس از تماس با اورژانس مشخص شد که این مرد بر اثر استفاده از ماده مخدر کرانک دچار خفگی شده و جان خود را از دست داده است. این ماده مخدر مدتی بود که توسط چند دانش‌آموز در خانه ساخته شد و در مدارس هاوایی پخش می‌شد، بدون اینکه مسئولان از این کار جلوگیری کنند. مانند نوشیدنی بنفش، این ماده مخدر نیز از ترکیب نوشابه با چند داروی اعتیاد‌آور ساخته می‌شود. مصرف کرانک باعث تهوع و خفگی می‌شود، مرگ دردناکی که فرار از آن غیر ممکن است.

رابرت استوارد، رئیس پلیس هاوایی شرقی می‌گوید: «کرانک باعث می‌شود تا مصرف‌کننده در ابتدا احساس آرامش و خوشحالی داشته باشد، اما تنها پس از یک هفته مصرف، این ماده در ابتدا کلیه‌ها، سپس کبد و قلب را از کار خواهد انداخت. در این زمان مصرف‌کننده دچار تنگی نفس شده و به اغما می‌رود» کورتیس ریس، مدیر شرکت دارویی گرینویل کارولینا نیز درباره این ماده مخدر مرگبار می‌گوید: «کرانک از همان استفاده نخست روی سیستم عصبی تاثیر گذاشته و اگر فرد مصرف‌کننده بر اثر استفاده از کرانک جان خود را از دست ندهد به طور حتم تا آخر عمر دچار توهم و مشکلات عصبی خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha