سلامت نیوز : مصطفی قاسمی ظهر امروز در حاشیه نخستین همایش ورزش، پیوند و سلامتی در استان بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز با همت همه مسئولان و انجمن حمایت از بیماران کلیوی استفاده از مرگ مغزی برای پیوند کلیه در مجلس به‌عنوان قانون تصویب شده و به این وسیله امسال 800 مورد پیوند کلیه از مرگ مغزی در کشور صورت گرفته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با بیان اینکه 65 هزار بیمار کلیوی زیر پوشش 160 انجمن در سطح کشور قرار دارند، تصریح کرد: اگر به‌صورت مستمر در این زمینه تبلیغ شود مردم از اهدای اجزای بدن عزیزانشان که دچار مرگ مغزی شده‌اند استقبال می‌کنند.

قاسمی اظهار کرد: امروز این پتانسیل در کشور ایران وجود دارد و برخلاف کشورهای خارجی مردم ایران از این کار استقبال خوبی می‌کنند.

وی یادآور شد: ایران در بخش پیوند کلیه در آسیا و خاورمیانه رتبه اول را دارد و تاکنون بیش از 23 هزار پیوند کلیه در 30 مرکز پیوند کلیه در کشور انجام شده است.

قاسمی اضافه کرد: امروز ایران در زمینه تکنولوژی و پیوند کلیه مشکلی ندارد و بسیاری از کشورهای خارجی نیز با توجه به هزینه‌های درمان تمایل به انجام این عمل در ایران را دارند.

وی یادآور شد: در کشورهای اروپایی برای انجام عمل پیوند کلیه باید 10 سال در نوبت باشند اما در ایران اینطور نیست و در کمترین زمان ممکن کار پیوند انجام می‌شود.

قاسمی گفت: پیشرفت جمهوری اسلامی در بخش پیوند کلیه و الگوبرداری که کشورهای اروپایی از ما در این بخش کرده‌اند ثابت می‌کند ایران در این بخش حرفی برای گفتن دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به تحریم‌های اخیر کمبودهایی در بخش‌های مختلف داریم ولی دولت در این زمینه باید به گونه‌ای کمک کند که بیماران کلیوی غیر از بیماری درد و رنج دیگر را نداشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha