یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۸

سلامت نیوز : مصطفی قاسمی ظهر امروز در همایش ورزش، پیوند و سلامتی در بوشهر اظهار داشت: با توجه به اینکه هر بیمار کلیوی برای درمان حداقل هر بار بین یک تا سه میلیون ریال باید هزینه کند، برای رفع این مشکل و کاهش هزینه‌های درمان نیازمند همکاری جمعی هستیم که هنوز در این زمینه کاری صورت نگرفته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران کلیوی کشور گفت: این انجمن طرح‌های مختلفی برای وزارت رفاه و تامین اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی داشته که از جمله آن‌ها پنج قلم دارویی که هزینه آن‌ها میلیونی بوده را جزء تعهدات بیمه‌ها قرار داد و این کمک بزرگی به بیماران کلیوی بوده است.

وی در خصوص دیالیز نیز تصریح کرد: در استان‌هایی مانند بوشهر با سختی آب بالایی که دارد بیماران کلیوی بیشتری در استان وجود دارد که نیازمند دیالیز هستند.

قاسمی اظهار کرد: با توجه به تحریم‌ها با وجود تلاش دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در چند سال اخیر دستگاه دیالیز وارد نشده است و این امر برای ما مشکل ساز شده است.

فعالیت 3700 دستگاه دیالیز در کشور

وی یادآور شد: هم اینک سه هزار و 700 دستگاه دیالیز در بیش از 400 بخش دیالیز در کشور فعالیت می‌کنند.

قاسمی اضافه کرد: با توجه به اینکه رشد بیماری کلیوی در کشور بین 15 تا 17درصد افزایش یافته باید در بخش‌های آموزش و پیشگیری در این بخش تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی گفت: وزارت رفاه و تامین اجتماعی برای درمان هزینه می‌کند ولی برای آموزش و پیشگیری می‌گویند که هزینه و اعتبار نداریم این درحالی است که اگر در این بخش هزینه شود می‌توان هزینه‌های درمان را کاهش داد.

قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص ورزش نیز گفت: در دنیا فعالیت‌های ورزشی برای نشاط و سلامتی بیماران کلیوی ثابت شده به همین دلیل مسابقات جهانی و خاورمیانه‌ای نیز در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: هدف از توسعه فعالیت‌های ورزشی برای بیماران پیوندی نشاط، شادی، دوستی، ارتباط متقابل و تبادل نظر و رقابت است.

قاسمی افزود: به همین دلیل برای رسیدن به این اهداف سازمان ورزش بیماران پیوندی را تشکیل دادیم و به این وسیله می‌توانیم استعدادهای بیماران را در بخشهای مختلف پرورش دهیم.

وی اظهار کرد: در نخستین همایش ورزش، پیوند و سلامتی نیز ضمن تبادل نظرات افراد مدیران سازمان ورزش استان‌های کشور نیز شناسایی می‌شوند و برای مسابقات لیگ برنامه ریزی خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha